جزئیات محصول

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (آن سوی دیوار) در ژانر معمایی در Word

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (آن سوی دیوار) در ژانر معمایی در Word

قیمت: 40,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

 کاربر گرامی در این بخش برای شما تیم پرپروژه فیلم نامه کوتاه با موضوع مورد نظر اشاره کرده است ، در صورتی که موضوع شما با موضوع این فایل متفاوت می باشد از بخش دانلود فیلم نامه فیلم کوتاه سایت پرپروژه فیلم نامه های دیگر را مشاهده و دانلود نمایید . در صورتی که نیاز به تهیه فیلم نامه به صورت سفارشی داشته باشید می توانید با شماره 09050394455 تماس حاصل فرمایید.

خلاصه داستان:

فیلم کوتاه آن سوی دیوار داستان "امیر"، یک خبرنگار تحقیقی است که پس از دریافت یک تماس ناشناس، وارد یک پرونده مرموز می‌شود. تماس از طرف شخصی است که خود را "م.ک" معرفی می‌کند و از امیر می‌خواهد تا در مورد یک حادثه قدیمی تحقیق کند که سال‌ها پیش در یک روستای دورافتاده رخ داده است. حادثه‌ای که به‌نظر می‌رسد هیچ‌کس جز افراد معدودی از آن اطلاعی ندارند.

امیر، با وجود تردیدهایش، تصمیم می‌گیرد برای کشف حقیقت به آن روستا سفر کند. در آنجا، او با "سارا"، تنها شاهد زنده آن حادثه، آشنا می‌شود. سارا به‌طور مشکوکی از به یاد آوردن جزئیات ماجرا خودداری می‌کند و در عین حال رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. امیر متوجه می‌شود که روستا و اهالی آن با دقت سعی در پنهان کردن چیزی دارند. دیوارهای قدیمی خانه‌ها، نمادهایی مرموز و نشانه‌هایی که در مکان‌های مختلف ظاهر می‌شوند، امیر را به این نتیجه می‌رساند که چیزی عجیب و پیچیده در آن حادثه نهفته است.

تحقیقات بیشتر او را به دیوار بزرگ و قدیمی در حاشیه روستا می‌رساند که به‌نظر می‌رسد هیچ‌کس جرات نزدیک شدن به آن را ندارد. امیر در نهایت موفق می‌شود با استفاده از شجاعت و هوش خود وارد پشت دیوار شود و آنچه را که در آنجا پنهان شده، کشف کند. در پشت دیوار، یک اتاق مخفی پیدا می‌کند که در آن مدارک و شواهدی از یک سری تجربیات انسانی غیرقانونی و تجربیات علمی مخفی وجود دارد.

در پایان فیلم، امیر متوجه می‌شود که "م.ک" در واقع یک نفر از اهالی روستا بوده که به‌طور غیرمستقیم درگیر این آزمایشات بوده است و تمام این سال‌ها برای محافظت از حقیقت و برای جلوگیری از فاش شدن این ماجرا دست به پنهان‌کاری زده است. امیر حالا به‌طور جدی در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید تصمیم بگیرد که آیا باید حقیقت را فاش کند یا به دلیل عواقب سنگین آن، سکوت کند.

تحلیل فنی:

  1. فضاسازی و طراحی محیط:

    • روستای قدیمی باید طراحی شود تا فضایی رازآلود و مرموز به‌وجود آید. معماری خانه‌ها باید فرسوده و با جزئیات قدیمی باشد که به‌طور غیرمستقیم احساس زمان گذشته و پنهان‌کاری در محیط را تقویت کند. دیوارها و درختان اطراف باید پوشیده از گیاهان سرسبز یا حتی پوشش‌های خزنده باشند که به‌طور نمادین نمایانگر رازهایی هستند که در دل طبیعت پنهان شده‌اند.
    • دیوار بزرگ در حاشیه روستا باید به‌عنوان نماد اصلی راز در داستان طراحی شود. این دیوار باید به شکلی باشد که نه‌تنها فیزیکی، بلکه معنوی و روانی نیز به‌عنوان مانعی برای کشف حقیقت عمل کند. ظاهر دیوار باید ضخیم و بلند باشد و هیچ در یا راه‌نفوذی در آن دیده نشود تا آن را از دیگر دیوارهای معمولی متمایز کند.
    • فضای اتاق مخفی پشت دیوار باید سرد، تاریک و پراکنده از مدارک و ابزارهای قدیمی باشد. باید به‌گونه‌ای طراحی شود که حس کشف چیزی بزرگ و وحشتناک را در دل مخاطب بیدار کند.
  2. شخصیت‌پردازی:

    • امیر باید شخصیتی باشد که از نظر ذهنی قوی و به‌دنبال کشف حقیقت است. او ممکن است در ابتدا تحت تأثیر شک و تردیدهای خود قرار گیرد، اما به‌تدریج و با پیشرفت در داستان، شجاعت و اراده او برای افشای حقیقت بیشتر می‌شود.
    • سارا باید به‌عنوان یک شخصیت مرموز و پیچیده معرفی شود. او در ابتدا شخصیتی منزوی و درون‌گرا است که از بیان حقیقت امتناع می‌کند. او در طول فیلم به‌تدریج به‌نوعی پناهگاه امن و راهنمای امیر در مواجهه با ابهامات تبدیل می‌شود، اما در نهایت درک می‌شود که خود او نیز از گذشته‌اش فرار می‌کند.
    • شخصیت "م.ک" باید بسیار پنهان و اغلب خارج از دید باشد. او باید در نهایت به‌عنوان کسی معرفی شود که در پس پرده این معما قرار دارد و تمام روستا و اتفاقات آن را در کنترل خود داشته است. او نه‌تنها حافظه تاریخی روستا را به‌دقت دستکاری کرده است، بلکه حتی در مورد هویت خود نیز چندگانه عمل می‌کند.
  3. نقطه‌نظر و زاویه دوربین:

    • در فیلم، دوربین باید از زاویه‌های بسته و نزدیک به شخصیت‌ها استفاده کند تا احساسات درونی و کشمکش‌های ذهنی آن‌ها را نمایان سازد. در صحنه‌هایی که امیر در حال تحقیق است، می‌توان از زاویه‌های نزدیک‌تر برای نشان دادن جزییات مدارک و اشیاء استفاده کرد.
    • در صحنه‌های مرموز و جنایی که اتفاقات عجیب رخ می‌دهد، زاویه دوربین باید به‌طور ناگهانی تغییر کند تا حس تعلیق و اضطراب در بیننده ایجاد شود. همچنین در نمای‌هایی که از دیوار و فضای اطراف آن استفاده می‌شود، دوربین می‌تواند با حرکت‌های کند و تأملی محیط را به‌طور کامل بگرداند.
    • در صحنه‌هایی که امیر به کشف حقیقت می‌رسد، می‌توان از زاویه‌های بالا یا نماهای گسترده‌تر استفاده کرد تا حس قدرت و تسلط او بر موقعیت را به تصویر بکشد.
  4. دست‌مایه‌های بصری و رنگ:

    • رنگ‌های سرد و مات مانند خاکستری، آبی تیره، سبز تیره و قهوه‌ای باید در بیشتر صحنه‌ها استفاده شوند تا به احساس مرموز و تعلیق کمک کنند. این رنگ‌ها به‌طور غیرمستقیم حس یأس و ترس را ایجاد می‌کنند.
    • در صحنه‌های مربوط به دیوار بزرگ و فضای مخفی، رنگ‌های تیره‌تر و سایه‌های غلیظ‌تری باید غالب باشند تا تاکید بیشتری بر راز و رمز آن مکان‌ها ایجاد شود.
    • در صحنه‌های پایانی که امیر به حقیقت می‌رسد، رنگ‌های سفید یا روشن‌تر می‌توانند استفاده شوند تا نشان‌دهنده پاک‌سازی یا کشف حقیقت باشد.
  5. موسیقی و صداگذاری:

    • موسیقی باید به‌طور منظم و غیرمستقیم به ساختار فیلم کمک کند. استفاده از موسیقی با تنش کم در ابتدای فیلم و ریتم‌های سنگین‌تر در لحظات کشف حقیقت می‌تواند تأثیرگذار باشد.
    • در صحنه‌های مرموز و تنش‌زا، موسیقی باید به‌صورت تدریجی شدت پیدا کند تا حس تعلیق و انتظار ایجاد کند. صداهای محیطی مانند خش‌خش برگ‌ها، صدای طوفان یا حتی صدای دوربین و قدم‌ها می‌توانند به فیلم عمق و واقع‌گرایی بدهند.
    • در صحنه‌های پایانی و آشکار شدن حقیقت، صدای قطع و سکوت ناگهانی به‌عنوان یک ابزار بسیار مؤثر استفاده می‌شود تا مخاطب به‌طور کامل درگیر تغییرات درونی شخصیت‌ها و نتیجه تحقیقات شود.
  6. ریتم و تنش:

    • فیلم باید در ابتدا ریتم کند و مرموزی داشته باشد. در حالی که امیر در حال کاوش در محیط است و سوالات زیادی در ذهنش ایجاد می‌شود، ریتم آرام است.
    • در میانه فیلم، ریتم باید شتاب بیشتری پیدا کند، زیرا امیر به‌طور فعال‌تری در حال کشف و جستجو برای حقیقت است. هر سرنخ جدیدی که پیدا می‌کند، تنش را بالا می‌برد و سؤالات بیشتری به وجود می‌آید.
    • در بخش‌های پایانی، ریتم به اوج خود می‌رسد. هنگام کشف حقیقت و مواجهه با اسرار پشت دیوار، لحظات با سرعت و تنش بالاتری اتفاق می‌افتند تا مخاطب را درگیر نگه دارند.