جزئیات محصول

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (خانه متروک) در ژانر ترسناک در Word

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (خانه متروک) در ژانر ترسناک در Word

قیمت: 40,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

 کاربر گرامی در این بخش برای شما تیم پرپروژه فیلم نامه کوتاه با موضوع مورد نظر اشاره کرده است ، در صورتی که موضوع شما با موضوع این فایل متفاوت می باشد از بخش دانلود فیلم نامه فیلم کوتاه سایت پرپروژه فیلم نامه های دیگر را مشاهده و دانلود نمایید . در صورتی که نیاز به تهیه فیلم نامه به صورت سفارشی داشته باشید می توانید با شماره 09050394455 تماس حاصل فرمایید.

خلاصه داستان:

«خانه متروک» یک فیلم کوتاه ترسناک است که داستان آن در یک خانه قدیمی و متروکه در حومه یک شهر کوچک اتفاق می‌افتد. داستان حول شخصیت اصلی به نام سامان می‌چرخد، یک مرد جوان و ماجراجو که به همراه دوستانش تصمیم می‌گیرد که وارد خانه‌ای متروکه شود که در میان شایعات و افسانه‌های محلی درباره‌اش صحبت می‌شود. گفته می‌شود که در این خانه، چندین سال پیش یک خانواده به‌طور مرموزی ناپدید شده‌اند و از آن زمان خانه تحت تسلط نیروهای شیطانی قرار گرفته است.

سامان و دوستانش به‌دلیل کنجکاوی و جلب هیجان، تصمیم می‌گیرند شب را در این خانه سپری کنند و رازهای آن را کشف کنند. از همان ابتدا، احساس می‌شود که چیزی در خانه درست نیست؛ در و دیوارها صداهای عجیبی می‌دهند، نورها به‌طور غیرطبیعی می‌سوزند و چیزی در سایه‌ها حرکت می‌کند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که سامان و دوستانش متوجه آن می‌شوند، این است که این خانه به‌نوعی جاذبه‌ای عجیب برای کسانی دارد که به آن پا می‌گذارند. به‌تدریج، هرکدام از دوستان سامان یکی پس از دیگری شروع به تجربه ترس‌های عمیق و شبیه به کابوس می‌کنند که نه تنها فیزیکی بلکه روانی نیز است.

در نهایت، سامان درمی‌یابد که خانه یک موجود شیطانی دارد که از روح‌های انسان‌ها تغذیه می‌کند و تا زمانی که کسی در آن زندگی نکند، روح‌ها و ارواح مختلفی که در آن خانه گیر افتاده‌اند نمی‌توانند از آنجا فرار کنند. نیروهای شیطانی خانه شروع به تسخیر ذهن و جسم سامان و دوستانش می‌کنند. در یک لحظه بحرانی، سامان باید تصمیمی سخت بگیرد: آیا باید بماند و سعی کند دوستانش را نجات دهد یا از خانه فرار کند و اجازه دهد خانه به دامی جدید برای کسان دیگری تبدیل شود؟

در نهایت، سامان تنها از خانه فرار می‌کند، اما وقتی که به بیرون می‌رسد، متوجه می‌شود که خانه متروک هنوز در همان مکان قرار دارد و هیچ‌گاه تغییر نکرده است. او درک می‌کند که این خانه نه‌تنها جاذب ارواح است بلکه به‌طور مرموزی در زمان و مکان گرفتار شده است.


تحلیل فنی فیلمنامه:

۱. ساختار داستان

  • مقدمه: معرفی شخصیت سامان و دوستانش، همچنین توضیح درباره خانه متروک و شایعات پیرامون آن. در این قسمت، حس کنجکاوی و هیجان برای ورود به خانه مشخص می‌شود.
  • نقطه عطف اول: ورود سامان و دوستانش به خانه متروک. از این لحظه به بعد، خانه شروع به نشان دادن ویژگی‌های ترسناک خود می‌کند: صداهای عجیبی که از دیوارها می‌آید، روشن شدن چراغ‌ها به‌طور غیرعادی و اتفاقات مرموز دیگر.
  • بحران میانی: تجربه ترس‌های روانی و فیزیکی توسط شخصیت‌ها. این بخش به تدریج وحشت بیشتری ایجاد می‌کند و شخصیت‌ها متوجه می‌شوند که آنها در دام خانه افتاده‌اند و نمی‌توانند از آن خارج شوند.
  • نقطه عطف دوم: سامان درمی‌یابد که خانه یک نیروی شیطانی دارد که از ارواح تغذیه می‌کند و در تلاش است تا از آنجا فرار کند. اما تصمیم او برای نجات دوستانش منجر به مرگ بیشتر آن‌ها می‌شود.
  • پایان: سامان از خانه فرار می‌کند، اما وقتی به بیرون می‌رسد، خانه همچنان سر جای خود باقی است و او متوجه می‌شود که خانه متروک به‌نوعی در زمان گرفتار شده است و هیچ‌کسی نمی‌تواند از آن نجات یابد.

۲. شخصیت‌پردازی

  • سامان: شخصیت اصلی که در ابتدا به‌دلیل کنجکاوی وارد خانه می‌شود، اما در طول داستان با ترس و اضطراب‌های مختلف مواجه می‌شود. شخصیت سامان باید از لحاظ روانی و احساسی دچار تحولاتی شود. ابتدا او یک فرد شجاع است، اما در میانه داستان، ترس و اضطراب به او غالب می‌شود.
  • دوستان سامان: شخصیت‌های فرعی که هرکدام ترس‌های خاص خود را دارند. این شخصیت‌ها باید به گونه‌ای پرداخته شوند که بتوانند طی مراحل مختلف داستان با فوبیاهای شخصی خود روبه‌رو شوند.
  • خانه: خانه خود به‌عنوان یک شخصیت فعال در داستان عمل می‌کند. در ابتدا، خانه به‌نظر می‌رسد که فقط متروک است، اما هرچه داستان پیش می‌رود، خانه به یک موجود مرموز و خطرناک تبدیل می‌شود که توانایی تسخیر روح‌ها و افکار انسان‌ها را دارد.

۳. دیالوگ‌ها

  • دیالوگ‌های میان شخصیت‌ها باید ابتدائاً برای نمایش هیجان و کنجکاوی طراحی شوند. صحبت‌های دوستان سامان می‌تواند پر از شوخی‌ها و بحث‌های بی‌پایه در مورد افسانه‌های خانه باشد.
  • با پیشروی داستان، دیالوگ‌ها باید به تدریج تنش‌آلودتر شوند، زیرا ترس و وحشت شخصیت‌ها افزایش می‌یابد. دیالوگ‌ها باید عمیق و احساسی شوند تا تنش‌های درونی شخصیت‌ها که تحت تأثیر ارواح و نیروهای شیطانی خانه قرار گرفته‌اند، به‌خوبی منتقل شود.
  • در صحنه‌های آخر داستان، دیالوگ‌ها می‌توانند به‌طور خاصی حاوی احساس درماندگی، وحشت و تلاش برای نجات جان خود باشند.

۴. تم و پیام

  • تم اصلی: ترس از ناشناخته‌ها، ناتوانی در فرار از گذشته و تسخیر روح‌ها.
  • پیام: این فیلمنامه نشان می‌دهد که خانه متروک تنها یک مکان نیست، بلکه نمادی از چیزی است که نمی‌توان از آن فرار کرد؛ ترس‌ها و گناه‌های گذشته که همواره فرد را دنبال می‌کنند.

۵. زاویه دید و فیلم‌برداری

  • نمای‌های اول شخص: برای افزایش احساس ترس و مشارکت در تجربه ترس، از نماهای اول‌شخص برای نشان دادن احساسات و ترس‌های سامان و دیگر شخصیت‌ها استفاده شود.
  • نمای‌های بسته و سریع: در صحنه‌هایی که شخصیت‌ها در حال حرکت در خانه هستند، از نمای‌های بسته و سریع برای نشان دادن هیجان و ترس استفاده شود. این نمای‌ها می‌توانند حس اضطراب و وحشت را تقویت کنند.
  • نورپردازی کم‌نور: نورپردازی در خانه باید بسیار کم‌نور و مرموز باشد. در بخش‌های داخلی خانه، از نورهای ضعیف و سایه‌ها برای ایجاد حس ترس و توهم استفاده شود.
  • نماهای متحرک: در زمان‌هایی که شخصیت‌ها در حال تجربه تأثیرات جادویی و ترس‌های روانی هستند، از نماهای متحرک برای نشان دادن آشفتگی ذهنی آنها استفاده شود. دوربین می‌تواند به‌شدت حرکت کند تا حس بی‌ثباتی و وحشت شخصیت‌ها منتقل شود.

۶. موسیقی و صدا

  • موسیقی باید کم‌حجم و مرموز باشد، با استفاده از سازهایی مانند ویولن و پیانو برای ایجاد احساس تنش. در صحنه‌هایی که ترس و وحشت افزایش می‌یابد، از موسیقی پر تنش و دلهره‌آور استفاده شود.
  • صداهای محیطی مانند خش‌خش در و دیوار، صدای درب‌هایی که باز و بسته می‌شوند، و وزش باد از پنجره‌ها می‌تواند به ایجاد جو ترسناک و مرموز در خانه کمک کند.
  • صداهای عجیبی که از درون خانه می‌آید باید به‌شکل ناخودآگاه و غیرقابل توضیح شنیده شوند، تا حس بی‌اعتمادی و ترس از ناشناخته‌ها را تقویت کنند.

۷. پایان‌بندی بصری

  • پایان فیلم می‌تواند با یک نمای باز از خانه متروک و برف در اطراف آن به پایان برسد، در حالی که سامان از آن فرار کرده است. این نما باید نشان‌دهنده این باشد که خانه در زمان گرفتار شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن فرار کند. در نهایت، خانه باید همچنان سرجای خود باقی بماند، اما این بار فضای آن حتی ترسناک‌تر و مرموزتر به نظر برسد.