جزئیات محصول

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (یک دقیقه به نیمه‌شب) در ژانر معمایی در Word

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (یک دقیقه به نیمه‌شب) در ژانر معمایی در Word

قیمت: 40,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

 کاربر گرامی در این بخش برای شما تیم پرپروژه فیلم نامه کوتاه با موضوع مورد نظر اشاره کرده است ، در صورتی که موضوع شما با موضوع این فایل متفاوت می باشد از بخش دانلود فیلم نامه فیلم کوتاه سایت پرپروژه فیلم نامه های دیگر را مشاهده و دانلود نمایید . در صورتی که نیاز به تهیه فیلم نامه به صورت سفارشی داشته باشید می توانید با شماره 09050394455 تماس حاصل فرمایید.

خلاصه داستان:

«یک دقیقه به نیمه‌شب» یک فیلم کوتاه معمایی است که داستان آن در یک شب تاریک و بارانی در یک شهر بزرگ می‌گذرد. شایان، کارآگاه جوانی است که به تازگی به یک پرونده پیچیده و مرموز وارد شده است. او باید در یک ساعت خاص و در یک مکان ویژه، معمایی را حل کند که می‌تواند آینده‌اش را تغییر دهد.

شایان به یک خانه قدیمی و متروکه دعوت شده است تا به دلیلی ناشناخته، یک رمز و راز را کشف کند. صاحب خانه که دکتر سهراب نام دارد، یک مرد مرموز است که سابقه علمی طولانی دارد و به علت تحقیقاتش در زمینه‌های روانشناسی و فیزیک، شهرت زیادی کسب کرده است. دکتر سهراب به شایان می‌گوید که یک ساعت دقیق به نیمه‌شب، در اتاقی خاص در خانه، یک راز بزرگ فاش خواهد شد.

به شایان گفته می‌شود که او باید یک دقیقه پیش از نیمه‌شب در اتاق حاضر باشد، و تنها در این صورت می‌تواند حقیقت را کشف کند. به تدریج، شایان متوجه می‌شود که زمان و مکان در این خانه به‌طور غیرعادی تغییر کرده و معماهایی که باید حل کند پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در حین جستجو، شایان با وسایلی مواجه می‌شود که به نظر می‌رسد از آینده یا حتی از دنیای موازی آمده‌اند.

یک دقیقه قبل از نیمه‌شب، شایان با واقعیتی تکان‌دهنده روبرو می‌شود. او متوجه می‌شود که دکتر سهراب در تلاش است تا یک پروژه علمی را پیش ببرد که به دنیای موازی دست یابد و شایان به طور ناخواسته بخش مهمی از آن پروژه شده است. دکتر سهراب به شایان می‌گوید که کل زندگی او از ابتدا جزئی از این آزمایش بوده و او حتی به انتخاب خود به این خانه آمده است.

در لحظه‌ای بحرانی، درست زمانی که عقربه‌ها به نیمه‌شب می‌رسند، شایان باید تصمیمی حیاتی بگیرد: آیا باید به دنیا و زمان خودش برگردد یا وارد دنیای موازی شود و با عواقب آن روبرو گردد؟

فیلم به‌طور ناگهانی با یک چرخش غافلگیرکننده تمام می‌شود: شایان در حال تصمیم‌گیری است که زمان به عقب بازمی‌گردد و او دوباره به ابتدای شب برمی‌گردد، اما این بار او دقیقاً می‌داند چه باید بکند.


تحلیل فنی فیلمنامه:

۱. ساختار داستان

  • مقدمه: فیلم با معرفی شخصیت شایان آغاز می‌شود. او کارآگاهی است که به دعوت یک شخص مرموز به یک خانه قدیمی می‌رود. فضای مرموز خانه و ویژگی‌های عجیبی که دکتر سهراب از آن صحبت می‌کند، کنجکاوی شایان را برمی‌انگیزد.
  • نقطه عطف اول: شایان وارد خانه شده و اولین نشانه‌های عجیب و غریب را کشف می‌کند. این نشانه‌ها به تدریج داستان را به سمتی معمایی و پیچیده هدایت می‌کنند.
  • بحران میانی: شایان متوجه می‌شود که زمان در خانه به‌طور عجیبی تغییر می‌کند و او باید یک دقیقه پیش از نیمه‌شب در اتاق خاص حاضر باشد تا به حقیقت پی ببرد.
  • نقطه عطف دوم: شایان در یک لحظه بحرانی به حقیقت پی می‌برد که دکتر سهراب در تلاش است تا به دنیای موازی دست یابد و او بخشی از این آزمایش بوده است.
  • پایان: فیلم با چرخشی غافلگیرکننده پایان می‌یابد که نشان می‌دهد شایان همچنان در حال انتخاب و تصمیم‌گیری است و زمان به عقب باز می‌گردد.

۲. شخصیت‌پردازی

  • شایان: شخصیت اصلی داستان است. شایان کارآگاه جوان و باهوشی است که در ابتدا با اعتماد به نفس در حل معماها وارد خانه می‌شود. در طول فیلم، او به‌طور تدریجی دچار شک و تردید می‌شود و دچار تحول شخصیتی می‌گردد. در نهایت، شایان باید تصمیمی بسیار مهم بگیرد که آینده او و زندگی‌اش را تغییر دهد.
  • دکتر سهراب: دکتر سهراب یک شخصیت مرموز است که از ابتدا اهداف خود را به‌طور کامل فاش نمی‌کند. او به‌طور تدریجی به شایان اطلاعات بیشتری می‌دهد و در نهایت حقیقت را به او آشکار می‌کند. دکتر سهراب نمادی از فردی است که در پی کشف مرزهای جدید علم و واقعیت است و حاضر است به هر قیمتی به این هدف دست یابد.

۳. دیالوگ‌ها

  • دیالوگ‌های فیلم باید به‌شکلی معمایی و مرموز باشند. شایان و دکتر سهراب باید در طول فیلم سوالاتی مطرح کنند که مخاطب را درگیر خود نگه دارند.
  • دکتر سهراب بیشتر در مورد مفاهیم علمی و فلسفی صحبت می‌کند و به شایان اشاره‌هایی به تغییرات زمانی و جهانی می‌دهد.
  • دیالوگ‌ها باید به گونه‌ای نوشته شوند که در عین ساده بودن، پیچیدگی‌های داستان را به خوبی نشان دهند.

۴. تم و پیام

  • تم اصلی: زمان و واقعیت‌های موازی. این فیلم درباره مرزهای زمانی و انتخاب‌های فردی است. شایان باید تصمیم بگیرد که آیا در دنیای فعلی بماند یا وارد دنیای موازی شود.
  • پیام: این فیلم درباره مفهوم زمان و قدرت انتخاب است. چگونه یک انتخاب می‌تواند زندگی یک فرد را تغییر دهد و آیا فرد می‌تواند از سرنوشت خود فرار کند؟

۵. زاویه دید و فیلم‌برداری

  • نماهای نزدیک: برای نشان دادن احساسات درونی شایان و لحظات تنش‌آمیز، از نماهای نزدیک استفاده می‌شود. این نماها کمک می‌کنند تا مخاطب به طور مستقیم با افکار و احساسات شایان درگیر شود.
  • نماهای وسیع: در مواقعی که شایان در اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه جستجو می‌کند، نماهای وسیع می‌توانند فضای مرموز و بی‌پایان خانه را به تصویر بکشند.
  • حرکات دوربین: دوربین باید حرکات آرام و تدریجی داشته باشد تا پیچیدگی‌های زمان و مکان را به خوبی نشان دهد. در لحظات بحرانی، دوربین می‌تواند سریع‌تر و با حرکت‌های پرتنش‌تری حرکت کند.

۶. موسیقی و صدا

  • موسیقی: موسیقی باید تیره و مرموز باشد تا فضای معمایی فیلم را تقویت کند. در لحظات حساس، موسیقی می‌تواند با شدت بیشتری بیافزاید تا تنش در داستان به اوج برسد.
  • صداهای محیطی: صداهایی مانند صدای باران، زوزه باد و صدای آلارم‌های خانه می‌توانند به ایجاد احساس ترس و تنش کمک کنند.

۷. پایان‌بندی بصری

  • پایان فیلم با نمایی از شایان که در حال انتخاب است، تکمیل می‌شود. زمان به عقب برمی‌گردد و شایان به نقطه‌ای از شب باز می‌گردد که برای اولین بار به خانه وارد شده است. این بازگشت به نقطه شروع نشان‌دهنده یک دایره زمانی و انتخاب‌های تکراری است که شایان باید با آن روبرو شود.

«یک دقیقه به نیمه‌شب» یک فیلم کوتاه معمایی است که از درگیری‌های ذهنی و فلسفی شخصیت‌ها استفاده می‌کند تا معماهایی پیچیده و غافلگیرکننده را مطرح کند. این فیلم نه تنها در دنیای معما و رمز و راز پیش می‌رود بلکه به مفهوم زمان، انتخاب و دنیای موازی نیز پرداخته است.