جزئیات محصول

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (پایان بازی) در ژانر معمایی در Word

دانلود فیلم‌نامه فیلم کوتاه (پایان بازی) در ژانر معمایی در Word

قیمت: 40,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

  کاربر گرامی در این بخش برای شما تیم پرپروژه فیلم نامه کوتاه با موضوع مورد نظر اشاره کرده است ، در صورتی که موضوع شما با موضوع این فایل متفاوت می باشد از بخش دانلود فیلم نامه فیلم کوتاه سایت پرپروژه فیلم نامه های دیگر را مشاهده و دانلود نمایید . در صورتی که نیاز به تهیه فیلم نامه به صورت سفارشی داشته باشید می توانید با شماره 09050394455 تماس حاصل فرمایید.

خلاصه داستان:

«پایان بازی» داستان مردی به نام نوید است که خود را در یک اتاق بسته و عجیب می‌یابد. او هیچ‌چیز از چگونگی ورودش به آنجا به یاد نمی‌آورد. اتاق خالی نیست؛ یک میز، دو صندلی، و یک جعبه چوبی کوچک در مرکز آن قرار دارند. یک بلندگو در سقف اتاق صدایی را پخش می‌کند که به نوید می‌گوید:

"تو در یک بازی شرکت کرده‌ای. تنها راه خروج، حل معماهای پیش رو است. اگر شکست بخوری، اینجا برای همیشه گیر خواهی کرد."

هر بار که نوید به جعبه نزدیک می‌شود، یک صدای هشدار بلند می‌شود. او متوجه می‌شود که باید از ابزارهای داخل اتاق و سرنخ‌های پنهان برای باز کردن جعبه استفاده کند. در طول جستجو، نوید با یادداشت‌های پراکنده‌ای روبه‌رو می‌شود که حاوی رمزهای پیچیده و جمله‌های معنادار هستند. هر مرحله از بازی او را بیشتر به کشف یک راز بزرگ نزدیک می‌کند: این بازی ارتباط نزدیکی با گذشته او و اشتباهاتی دارد که انجام داده است.

در پایان، وقتی نوید موفق به باز کردن جعبه می‌شود، با یک آیینه کوچک داخل آن روبه‌رو می‌شود. با دیدن تصویر خود در آیینه، صدایی می‌گوید: "حقیقت همیشه در مقابلت بود." او به یاد می‌آورد که قربانی تصمیمات خودخواهانه‌ای بوده که زندگی دیگران را تحت تأثیر قرار داده است. اما آیا نوید واقعاً از اتاق رها خواهد شد، یا این تنها مرحله‌ای دیگر از بازی است؟ فیلم با بسته شدن در اتاق و چهره متحیر نوید به پایان می‌رسد.


تحلیل فنی فیلمنامه:

۱. ساختار داستان

  • مقدمه: بیدار شدن نوید در اتاق ناشناخته و مواجهه با قوانین بازی.
  • نقطه عطف اول: کشف اولین سرنخ که او را متوجه گذشته‌اش می‌کند.
  • بحران میانی: درگیری عاطفی و ذهنی با حقیقتی که به تدریج آشکار می‌شود.
  • نقطه عطف دوم: باز کردن جعبه و مواجهه با واقعیت نهایی.
  • پایان: یک پایان باز که تماشاگر را به فکر وا‌می‌دارد.

۲. شخصیت‌پردازی

  • نوید: مردی با گذشته‌ای پنهان و خطاهایی که زندگی او را شکل داده است. شخصیت او طی داستان تکامل می‌یابد و از ترس و سردرگمی به پذیرش حقیقت می‌رسد.
  • راوی (صدای بلندگو): یک شخصیت غیرفیزیکی که نقش هدایت‌کننده و قاضی را دارد.

۳. تم و پیام

  • تم اصلی: تقابل انسان با وجدان خود.
  • پیام فیلم: انسان نمی‌تواند از گذشته خود فرار کند و باید با حقیقت روبه‌رو شود تا از چرخه اشتباهات رها شود.

۴. فضاسازی و طراحی صحنه

  • اتاق: طراحی ساده و مینیمال، با رنگ‌های سرد و خنثی برای ایجاد حس بی‌زمانی و فشار روانی.
  • جعبه چوبی: به‌عنوان نمادی از اسرار زندگی و حقیقتی که در درون هر انسان نهفته است.
  • نورپردازی: نور متمرکز روی میز و جعبه، تاریکی در اطراف اتاق برای القای حس مرموز و تهدید.

۵. زاویه دید و فیلم‌برداری

  • نمای نزدیک: برای نمایش واکنش‌های احساسی نوید به معماها و کشف‌هایش.
  • نمای بالا (Bird’s Eye): هنگام جستجوی نوید در اتاق، برای نشان دادن تنهایی او.
  • نمای آینه‌ای: در پایان فیلم، برای تاکید بر تم خودشناسی و مواجهه با حقیقت.

۶. صدا و موسیقی

  • صدای بلندگو: صدایی خشک و رسمی که حس کنترل و عدم‌شفافیت را ایجاد می‌کند.
  • صداهای محیط: صدای قدم‌ها، تق تق دست زدن به جعبه، و سکوت‌های سنگین که تعلیق را افزایش می‌دهند.
  • موسیقی زمینه: استفاده از تم‌های مینیمال و تکرارشونده که با پیشرفت داستان شدت می‌گیرند و در لحظه کشف حقیقت به اوج می‌رسند.

۷. پایان‌بندی بصری

  • فیلم می‌تواند با نمای بسته از چهره نوید و بازتاب او در آینه پایان یابد، در حالی که صدای بسته شدن در اتاق و سکوت مطلق، مخاطب را با این سوال رها می‌کند: آیا او واقعاً از بازی خارج شده، یا بازی تازه شروع شده است؟