10 کتاب برتر پایتون

10 کتاب برتر پایتون

 

در این مقاله، ما بهترین کتاب‌ها برای یادگیری پایتون را با بررسی کتاب‌ها معرفی می‌کنیم. هر بررسی به شما طعم کتاب، موضوعاتی که پوشش می‌دهد و زمینه استفاده شده برای توضیح آن موضوعات را می‌دهد. کتاب‌های مختلف برای افراد مختلف با توجه به سبک و نحوه ارائه کتاب‌ها، پیشینه خوانندگان و سایر عوامل، طنین انداز خواهند شد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی شگفت انگیز است. می‌توان آن را برای تقریباً هر کار برنامه نویسی اعمال کرد، امکان توسعه و اشکال زدایی سریع را فراهم می‌کند و از آنچه مسلماً یکی از مهم‌ترین جوامع کاربری است، پشتیبانی می‌کند.

آغاز یادگیری پایتون مانند یادگیری هر مهارت جدیدی است: مهم است که یک منبع را پیدا کنید که با آن ارتباط برقرار کنید تا یادگیری شما را راهنمایی کند. خوشبختانه، کمبود کتاب‌های عالی وجود ندارد که می‌توانند به شما در یادگیری مفاهیم اساسی برنامه نویسی و جزئیات برنامه نویسی در پایتون کمک کنند. با وجود abundance منابع، می‌تواند دشوار باشد که مشخص کنید کدام کتاب برای موقعیت شما بهترین است.

اگر با پایتون آشنا نیستید، هر یک از کتاب‌های مقدماتی پایه‌ای محکم در اصول را به شما می‌دهند.

شاید بخواهید با فرزند خود پایتون را یاد بگیرید یا شاید به یک گروه از کودکان پایتون را آموزش دهید. برای منابعی که برای مخاطبان جوان‌تر هدف قرار گرفته‌اند، به بهترین کتاب‌های پایتون برای کودکان مراجعه کنید.

با پیشرفت شما در مسیر پایتون، می‌خواهید برای به حداکثر رساندن کارایی کد خود، عمیق‌تر بروید. بهترین کتاب‌های متوسط و پیشرفته پایتون بینش‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به شما در ارتقای مهارت‌های پایتون خود کمک کنند و به شما امکان تبدیل شدن به یک Pythonista ماهر را بدهند.

اگر پس از خواندن این بررسی‌ها هنوز مطمئن نیستید که کدام کتاب را انتخاب کنید، ناشران اغلب یک فصل یا بخش نمونه را برای ارائه نمونه‌ای از آنچه کتاب ارائه می‌دهد، ارائه می‌دهند. خواندن نمونه کتاب باید تصویری از pace، style و انتظارات نویسنده را به شما ارائه دهد.

صرف نظر از اینکه کدام کتاب برجسته‌ترین است، این نکته را از یکی از منتقدان کتاب ما، استیون سی. هاول، در نظر بگیرید:

"یک استاد محبوب به من گفت: 'کتاب اولی که می‌خوانید مهم نیست. همیشه دومی منطقی‌ترین است.'

من نمی‌توانم بگویم که این همیشه برای من درست بوده است، اما مطمئناً متوجه شده‌ام که یک مرجع دوم می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند وقتی اولین مورد من را گیج یا ناامید کرد.

وقتی در حال یادگیری کلاس‌های پایتون بودم، در ارتباط با مثال‌های استفاده شده در دو کتاب اولی که برداشتم، مشکل داشتم. این تا زمانی که به کتاب سومی که به آن مراجعه کردم، مفاهیم شروع به کلیک کردند.

درس مهم این است که اگر گیر کرده‌اید یا ناامید هستید و منابعی که دارید به شما کمک نمی‌کنند، تسلیم نشوید. به کتاب دیگری نگاه کنید، در وب جستجو کنید، در یک انجمن سوال کنید یا فقط استراحت کنید."

توجه: این مقاله حاوی پیوندهای وابسته به خرده فروشان مانند آمازون است، بنابراین می‌توانید با کلیک کردن و انجام خرید در برخی از پیوندها از Real Python پشتیبانی کنید. خرید از یکی از این پیوندها هیچ هزینه اضافی برای شما ندارد. پیوندهای وابسته هرگز تصمیمات editorial ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری پایتون اگر با پایتون آشنا هستید، احتمالاً در یکی از دو حالت زیر قرار دارید:

·         شما یک برنامه نویس جدید هستید و می‌خواهید با پایتون شروع کنید.

·         شما تجربه برنامه نویسی معقولی در زبان دیگری دارید و اکنون می‌خواهید پایتون را یاد بگیرید.

این بخش بر روی اولین سناریو تمرکز می‌کند، با بررسی کتاب‌هایی که ما را به عنوان بهترین کتاب‌های برنامه نویسی پایتون برای خوانندگانی که هم به برنامه نویسی و هم به پایتون جدید هستند، می‌شناسیم. بر این اساس، این کتاب‌ها نیازی به تجربه برنامه نویسی قبلی ندارند. آنها از اصول اولیه شروع می‌کنند و هم مفاهیم کلی برنامه نویسی و هم نحوه کاربرد آنها در پایتون را آموزش می‌دهند.

 

بهترین کتاب‌های مقدماتی پایتون

·         Python Crash Course by Eric Matthes:

·         این کتاب دقیقاً همان چیزی را که ادعا می کند انجام می دهد و واقعاً خوب انجام می دهد. کتاب با یک پیمایش از عناصر و ساختارهای داده پایه Python شروع می کند، و از طریق متغیرها، رشته ها، اعداد، لیست ها و tuples کار می کند و نحوه کار با هر یک از آنها را توضیح می دهد.

·         سپس، عبارات if و آزمایشات منطقی پوشش داده می شوند، به دنبال آن یک شیرجه در فرهنگ لغت ها.

·         بعد از آن، کتاب شامل ورودی کاربر، حلقه های while، توابع، کلاس ها و مدیریت فایل، و همچنین آزمایش و اشکال زدایی کد است.

·         این فقط نیمی از کتاب است! در نیمه دوم، شما در سه پروژه بزرگ کار می کنید و برخی از برنامه های هوشمندانه و سرگرم کننده را ایجاد می کنید.

·         اولین پروژه یک بازی Alien Invasion است، اساساً Space Invaders، که با استفاده از بسته pygame توسعه یافته است. شما یک کشتی (با استفاده از کلاس ها) طراحی می کنید، سپس برنامه ریزی می کنید که چگونه آن را هدایت کنید و آن را به آتش گلوله بکشید. سپس، شما چندین کلاس از بیگانگان را طراحی می کنید، ناوگان بیگانه را حرکت می دهید و امکان شلیک آنها را فراهم می کنید. سرانجام، شما یک جدول امتیاز و یک لیست از بالاترین امتیازات را برای تکمیل بازی اضافه می کنید.

·         پس از آن، پروژه بعدی پوشش داده می شود تجسم داده ها با matplotlib، پیاده روی های تصادفی، غلتاندن dice، و کمی تجزیه و تحلیل آماری، ایجاد نمودارها و نمودارها با بسته pygal. شما یاد می گیرید که چگونه داده ها را در انواع فرمت ها دانلود کنید، آن را به Python وارد کنید و نتایج را تجسم کنید، و همچنین نحوه تعامل با API های وب، بازیابی و تجسم داده ها از GitHub و HackerNews.

·         سومین پروژه شما را در ایجاد یک برنامه وب کامل با استفاده از Django برای راه اندازی یک Learning Log برای ردیابی آنچه کاربران مطالعه کرده اند، راهنمایی می کند. این شامل نحوه نصب Django، راه اندازی یک پروژه، طراحی مدل های خود، ایجاد یک رابط کاربری مدیریت، راه اندازی حساب های کاربری، مدیریت کنترل دسترسی بر اساس کاربر، سبک کل برنامه خود را با Bootstrap و سپس در نهایت آن را به Heroku مستقر می کند.

·         این کتاب به خوبی نوشته شده و به خوبی سازماندهی شده است. این تعداد زیادی از تمرینات مفید و همچنین سه پروژه چالش برانگیز و سرگرم کننده را که نیمی دوم کتاب را تشکیل می دهند، ارائه می دهد. (مورد بررسی David Schlesinger.)

·         به زبان فارسی:

·         این کتاب دقیقاً همان چیزی را که ادعا می کند انجام می دهد و واقعاً خوب انجام می دهد. کتاب با معرفی مفاهیم پایه ای پایتون مانند متغیرها، رشته ها، اعداد، لیست ها و tuples شروع می کند و سپس به مباحث پیشرفته تر مانند عبارات if، حلقه های while، توابع، کلاس ها و مدیریت فایل می پردازد.

·         در نیمه دوم کتاب، سه پروژه بزرگ ارائه می شود که به شما امکان می دهد تا آنچه را که در کتاب آموخته اید، به کار بگیرید. این پروژه ها شامل یک بازی Alien Invasion، یک پروژه تجسم داده ها و یک پروژه توسعه وب است.

·         کتاب به خوبی نوشته شده و به خوبی سازماندهی شده است. تمرینات و پروژه های موجود در کتاب به شما کمک می کند تا مفاهیم پایتون را به خوبی یاد بگیرید و مهارت های خود را در این زبان برنامه نویسی ارتقا دهید.

·         امیدوارم این ترجمه برای شما مفید باشد.

 

·         کتاب Head-First Python، ویرایش دوم پاول باری (O’Reilly، 2016)

·         جلد کتاب "Head-First Python" من واقعاً از سری کتاب های Head-First خوشم می آید، اگرچه آنها اعتراف می کنند که از نظر محتوای کلی سبک تر از بسیاری از توصیه های دیگر این بخش هستند. این تعادل این است که این رویکرد کتاب را کاربرپسندتر می کند.

·         اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید چیزها را به یک تکه کوچک، نسبتاً مستقل، و می خواهید تعداد زیادی مثال و نقاشی از مفاهیم involved داشته باشید، پس سری Head-First برای شماست. وب سایت ناشر در مورد رویکرد آنها این را می گوید:

·         "بر اساس آخرین تحقیقات در علوم شناختی و نظریه یادگیری، Head-First Python از یک قالب بصری غنی برای درگیر کردن ذهن شما استفاده می کند، به جای یک رویکرد متنی سنگین که شما را به خواب می برد. چرا وقت خود را صرف مبارزه با مفاهیم جدید کنید؟ این تجربه یادگیری چند حسی برای نحوه کار واقعی مغز شما طراحی شده است." (منبع)

·         سرشار از نقاشی ها، مثال ها، حواشی و سایر جزئیات، Head-First Python به طور مداوم جذاب و خواندنی است. این کتاب تور خود را در Python با شیرجه رفتن در لیست ها و توضیح نحوه استفاده و دستکاری آنها آغاز می کند. سپس به ماژول ها، خطاها و مدیریت فایل می پردازد. هر موضوع حول یک پروژه یکپارچه سازماندهی شده است: ایجاد یک وب سایت پویا برای یک مربی ورزشی مدرسه با استفاده از Python از طریق رابط گذرگاه مشترک (CGI).

·         پس از آن، کتاب زمان زیادی را صرف آموزش نحوه استفاده از یک برنامه Android برای تعامل با وب سایتی که ایجاد کرده اید، می کند. شما یاد می گیرید که چگونه ورودی کاربر را مدیریت کنید، داده ها را مرتب کنید و بررسی کنید که برای استقرار و مقیاس بندی یک برنامه Python در وب چه چیزی لازم است.

·         اگرچه این کتاب به اندازه برخی دیگر جامع نیست، اما طیف خوبی از وظایف Python را به گونه ای پوشش می دهد که به طور قابل بحثی قابل دسترس تر، بدون درد و موثرتر است. این امر به ویژه اگر در ابتدا موضوع نوشتن برنامه ها کمی ترسناک به نظر می رسد، صادق است.

·         این کتاب برای راهنمایی شما در هر چالشی طراحی شده است. در حالی که محتوای آن متمرکزتر است، این کتاب مطالب کافی برای شما دارد تا مشغول یادگیری باشید. شما خسته نخواهید شد. اگر بیشتر کتاب های برنامه نویسی را خیلی خشک می دانید، این می تواند کتابی عالی برای شما باشد تا در Python شروع کنید. (مورد بررسی David Schlesinger و Steven C. Howell.)

·         به فارسی:

·         Head-First Python یک کتاب آموزش Python است که برای مبتدیان طراحی شده است. این کتاب از یک رویکرد بصری و چند حسی برای آموزش مفاهیم Python استفاده می کند. کتاب با یک پروژه یکپارچه شروع می شود: ایجاد یک وب سایت پویا برای یک مربی ورزشی مدرسه با استفاده از Python از طریق رابط گذرگاه مشترک (CGI). سپس به موضوعات دیگر مانند ماژول ها، خطاها و مدیریت فایل می پردازد.

·         Head-First Python به خوبی نوشته شده و به خوبی سازماندهی شده است. تمرینات و پروژه های موجود در کتاب به شما کمک می کند تا مفاهیم Python را به خوبی یاد بگیرید و مهارت های خود را در این زبان برنامه نویسی ارتقا دهید.

·         اگر به دنبال یک کتاب آموزش Python هستید که جذاب، تعاملی و موثر باشد، Head-First Python یک انتخاب عالی است.

·         امیدوارم این ترجمه برای شما مفید باشد.

·         کتاب Invent Your Own Computer Games with Python،

·         ویرایش چهارم آل سویگارت (No Starch، 2017)

·         جلد کتاب "Invent Your Own Computer Games with Python" اگر بازی‌ها مورد علاقه شما هستند، یا حتی ایده بازی خود را دارید، این کتاب بهترین کتاب برای یادگیری Python است. در این کتاب، شما با اصول برنامه نویسی و Python با تمرینات کاربردی متمرکز بر ساخت بازی های کلاسیک آشنا می شوید.

·         با معرفی Python shell و حلقه REPL شروع می شود، پس از آن یک اسکریپت "Hello، World!"، مستقیماً به ساخت یک بازی حدس عدد پایه می پردازید، که شامل اعداد تصادفی، کنترل جریان، تبدیل نوع و داده های بولی است. پس از آن، یک اسکریپت کوچک برای گفتن جوک نوشته می شود تا استفاده از print statements، کاراکترهای فرار و عملیات پایه رشته را نشان دهد.

·         پروژه بعدی یک بازی پیمایش غار متنی، قلمرو اژدها است که شما را با نمودارهای جریان و توابع آشنا می کند، به شما می آموزد که چگونه آرگومان ها و پارامترهای خود را تعریف کنید و توضیح می دهد که عملگرهای بولی، دامنه محلی و global و sleep() function چیست.

·         پس از یک انحراف کوتاه در مورد نحوه اشکال زدایی کد Python شما، next بازی Hangman را پیاده سازی می کنید، با استفاده از آثار هنری ASCII، در حالی که در مورد لیست ها، the in operator، methods، elif statements، the random module و تعدادی از روش های رشته یاد می گیرید.

·         سپس بازی Hangman را با ویژگی های جدید، مانند لیست کلمات و سطوح دشواری، گسترش می دهید، در حالی که در مورد دیکشنری ها، جفت های کلید-مقدار و انتساب به چندین متغیر یاد می گیرید.

·         پروژه بعدی شما یک بازی Tic-Tac-Toe است که برخی از مفاهیم هوش مصنوعی سطح بالا را معرفی می کند، به شما نشان می دهد که چگونه ارزیابی کوتاه‌circuit را در شرایط انجام دهید و None value را توضیح می دهد و همچنین برخی از روش های مختلف دسترسی به لیست ها را توضیح می دهد.

·         سفر شما در بقیه کتاب به همین ترتیب ادامه می یابد. شما در حالی که یک بازی حدس عدد Mastermind-style می سازید، حلقه های تودرتو را یاد خواهید گرفت، مختصات دکارتی را برای یک بازی Sonar Hunt، رمزنگاری را برای نوشتن یک رمز سزار و هوش مصنوعی را هنگام پیاده سازی Reversi (همچنین شناخته می شود) یاد خواهید گرفت. Othello)، که در آن کامپیوتر می تواند با خود بازی کند.

·         پس از همه اینها، یک شیرجه در استفاده از گرافیک برای بازی های شما با PyGame وجود دارد: شما نحوه انیمیشن گرافیک، مدیریت تشخیص برخورد، و همچنین استفاده از صداها، تصاویر و اشکال را پوشش خواهید داد. برای جمع آوری همه این مفاهیم، کتاب شما را در ساخت یک بازی گرافیکی مانع عبور راهنمایی می کند.

·         این کتاب به خوبی انجام شده است و این واقعیت که هر پروژه یک واحد مستقل است، آن را جذاب و قابل دسترس می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با انجام دادن یاد بگیرید، از این کتاب لذت خواهید برد.

·         این واقعیت که این کتاب فقط مفاهیم را به عنوان نیاز معرفی می کند، می تواند یک اشکال احتمالی باشد. اگرچه این کتاب بیشتر به عنوان یک راهنمایی و نه یک مرجع سازماندهی شده است، اما طیف گسترده ای از محتویات که در زمینه بازی های آشنا آموزش داده می شود، این کتاب را یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری Python می کند. (مورد بررسی David Schlesinger.)

·         View On Amazon » View On Author Website »

·         به فارسی:

·         کتاب Invent Your Own Computer Games with Python،

·         ویرایش چهارم یک کتاب آموزش Python است که برای مبتدیان طراحی شده است. این کتاب از یک رویکرد عملی برای آموزش مفاهیم Python استفاده می کند و به شما کمک می کند تا با ساخت بازی های مختلف، یادگیری خود را تقویت کنید.

·         کتاب با یک پروژه ساده شروع می شود: یک بازی حدس عدد. سپس به پروژه های پیچیده تر مانند یک بازی پیمایش غار و یک بازی Tic-Tac-Toe می پردازد. در طول مسیر، شما در مورد مفاهیم مهمی مانند حلقه ها، توابع، و اشیاء یاد خواهید گرفت.

·         کتاب Invent Your Own Computer Games with Python به خوبی نوشته شده است و پروژه های آن سرگرم کننده هستند. اگر به دنبال یک کتاب آموزش Python هستید که به شما کمک کند تا با ساخت بازی ها یاد بگیرید، این کتاب یک انتخاب عالی برای شماست

·         کتاب Think Python: چگونه مانند یک دانشمند رایانه فکر کنید، ویرایش دوم آلن بی داوی (O’Reilly، 2015)

·         جلد کتاب "Think Python: How to Think Like a Computer Scientist" اگر یادگیری Python با ساخت بازی های ویدیویی برای شما خیلی بیهوده است، کتاب Allen Downey Think Python را در نظر بگیرید که رویکردی بسیار جدی تر دارد.

·         همانطور که عنوان کتاب می گوید، هدف این کتاب این است که به شما بیاموزد که کدنویسان چگونه درباره کدنویسی فکر می کنند و این کار را به خوبی انجام می دهد. در مقایسه با سایر کتاب ها، خشک تر است و به روشی خطی تر سازماندهی شده است. این کتاب بر همه چیزهایی که شما باید در مورد برنامه نویسی Python پایه بدانید، به روشی بسیار مستقیم، واضح و جامع، تمرکز می کند.

·         در مقایسه با کتاب های مشابه دیگر، به برخی از زمینه های پیشرفته تر به اندازه کافی نمی پردازد، بلکه طیف وسیع تری از مطالب را پوشش می دهد، از جمله موضوعاتی که سایر کتاب ها به آنها نزدیک نمی شوند. مثال هایی از این موضوعات عبارتند از: بارگذاری بیش از حد عملگر، چندریختی، تجزیه و تحلیل الگوریتم ها و تغییرپذیری در برابر تغییرناپذیری.

·         نسخه های قبلی کمی کمبود تمرین داشتند، اما آخرین نسخه این کاستی را تا حد زیادی برطرف کرده است. این کتاب چهار پروژه نسبتاً عمیق را به عنوان مطالعات موردی ارائه می دهد، اما در مجموع، نسبت به بسیاری از کتاب های دیگر، تمرینات کاربردی کمتری دارد.

·         اگر از ارائه گام به گام فقط حقایق خوشتان می آید و می خواهید کمی بینش اضافی در مورد نحوه نگاه کدنویسان حرفه ای به مشکلات داشته باشید، این کتاب انتخاب خوبی است. (مورد بررسی David Schlesinger و Steven C. Howell.)

·         به فارسی:

·         کتاب Think Python: چگونه مانند یک دانشمند رایانه فکر کنید، ویرایش دوم یک کتاب آموزشی Python است که برای مبتدیان طراحی شده است. این کتاب بر آموزش مفاهیم اساسی Python و نحوه تفکر کدنویسان در مورد کدنویسی تمرکز دارد.

·         کتاب با یک معرفی ساده از Python شروع می شود و سپس به موضوعات پیشرفته تر مانند توابع، حلقه ها، و اشیاء می پردازد. در طول مسیر، شما در مورد نحوه حل مشکلات و تفکر منطقی در مورد کدنویسی یاد خواهید گرفت.

·         کتاب Think Python به خوبی نوشته شده است و مثال های روشنی دارد. اگر به دنبال یک کتاب آموزش Python هستید که به شما کمک می کند تا نحوه تفکر کدنویسان را یاد بگیرید، این کتاب یک انتخاب عالی است.

 

نظرات

ثبت نظر