جزئیات محصول

    کاربران گرامی پروژه ای که برای شما در نظر گرفتیم پروژه مهندسی نرم افزار با پاوردیزاینر می باشد در صورتی که موضوع پروژه شما متفاوت است می توانید از بخش دانلود پروژه مهندسی نرم افزار با پاور دیزاینر موضوع دیگری را انتخاب کرده و دانلود نمایید در ضمن در بخش دانلود پروژه مهندسی نرم افزار پروژه های مهندسی نرم افزار با نرم افزارهای دیگری همچون رشنال رز ، ویژوال پارادایم و.. طراحی شده اند و شما میتوانید نرم افزار مربوط به خود را انتخاب کنید و پروژه مورد نظر را دانلود کنید در صورتی که نیاز به سفارشی سازی پروژه خود دارید می توانید با شماره 09050394455 تماس بگیرید .

توضیحات این پروژه شامل موارد زیر می باشد :

برای طراحی یک سیستم فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری با استفاده از UML و PowerDesigner، مراحل زیر را دنبال کنید:


### 1. تحلیل نیازمندی‌ها


#### نیازمندی‌های عملکردی:


1. **مدیریت محصولات:**

   - ثبت و مدیریت اطلاعات محصولات فرهنگی و هنری (کتاب، نقاشی، مجسمه، موسیقی، فیلم و ...).

   - دسته‌بندی محصولات بر اساس نوع، هنرمند، ژانر، و ...

   - مدیریت موجودی و قیمت‌گذاری محصولات.


2. **مدیریت مشتریان:**

   - ثبت و مدیریت اطلاعات مشتریان (نام، آدرس، شماره تماس و ...).

   - مشاهده تاریخچه خرید مشتریان.


3. **مدیریت سفارشات:**

   - ثبت و پردازش سفارشات مشتریان.

   - پیگیری وضعیت سفارشات.


4. **مدیریت پرداخت‌ها:**

   - ثبت و پردازش پرداخت‌های آنلاین و نقدی.

   - تولید فاکتورها و رسیدهای پرداخت.


5. **گزارش‌گیری:**

   - تولید گزارش‌های فروش، موجودی، و مشتریان.


6. **مدیریت رویدادها و نمایشگاه‌ها:**

   - برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی و هنری.

   - مدیریت ثبت‌نام مشتریان برای حضور در رویدادها.


#### نیازمندی‌های غیرعملکردی:


- **امنیت:** حفاظت از اطلاعات مشتریان و پرداخت‌ها.

- **قابلیت استفاده:** رابط کاربری ساده و قابل استفاده برای کاربران با سطوح مختلف آشنایی با فناوری.

- **مقیاس‌پذیری:** قابلیت گسترش سیستم برای پشتیبانی از تعداد بیشتری از محصولات و مشتریان.


### 2. مدل‌سازی موردهای کاربرد (Use Case Diagram)


#### نقش‌ها (Actors):


- **مدیر فروشگاه (Store Manager)**

- **کارمند (Employee)**

- **مشتری (Customer)**

- **سیستم (System)**


#### موردهای کاربرد (Use Cases):


- **مدیر فروشگاه:**

  - مدیریت محصولات

  - مشاهده و تحلیل گزارشات

  - برنامه‌ریزی و مدیریت رویدادها


- **کارمند:**

  - ثبت و پردازش سفارشات

  - مدیریت موجودی

  - پردازش پرداخت‌ها


- **مشتری:**

  - مرور و خرید محصولات

  - مشاهده تاریخچه خرید

  - ثبت‌نام برای رویدادها


- **سیستم:**

  - پردازش سفارشات و پرداخت‌ها

  - تولید گزارشات


### 3. مدل‌سازی کلاس‌ها (Class Diagram)


#### کلاس‌های اصلی:


- **کلاس محصول (Product)**

  - Attributes: ProductID, Name, Category, Artist, Genre, Price, StockQuantity

  - Relationships: Belongs to Category


- **کلاس مشتری (Customer)**

  - Attributes: CustomerID, Name, Address, PhoneNumber, Email

  - Relationships: Places Orders


- **کلاس سفارش (Order)**

  - Attributes: OrderID, CustomerID, OrderDate, Status, TotalAmount

  - Relationships: Contains Products, Placed by Customer


- **کلاس پرداخت (Payment)**

  - Attributes: PaymentID, OrderID, PaymentDate, Amount, PaymentMethod

  - Relationships: Linked to Order


- **کلاس رویداد (Event)**

  - Attributes: EventID, Name, Date, Location, Description

  - Relationships: Customers Register for Events


#### روابط بین کلاس‌ها:


- **Product** به **Category**: چند به یک (هر محصول متعلق به یک دسته‌بندی خاص است).

- **Order** به **Product**: چند به چند (یک سفارش می‌تواند شامل چندین محصول و یک محصول می‌تواند در چندین سفارش باشد).

- **Order** به **Customer**: چند به یک (یک مشتری می‌تواند چندین سفارش داشته باشد).

- **Payment** به **Order**: یک به یک (هر پرداخت مربوط به یک سفارش خاص است).

- **Customer** به **Event**: چند به چند (یک مشتری می‌تواند در چندین رویداد ثبت‌نام کند و یک رویداد می‌تواند شامل چندین مشتری باشد).


### 4. مدل‌سازی توالی (Sequence Diagram)


#### سکانس‌های کلیدی:


- **فرآیند خرید محصول:**

  - مشتری محصول را انتخاب کرده و سفارش می‌دهد.

  - سیستم سفارش را ثبت و پردازش می‌کند.

  - پرداخت مشتری ثبت شده و فاکتور صادر می‌شود.

  - وضعیت سفارش به‌روزرسانی می‌شود و مشتری مطلع می‌شود.


- **فرآیند ثبت‌نام برای رویداد:**

  - مشتری رویدادی را انتخاب کرده و ثبت‌نام می‌کند.

  - سیستم ثبت‌نام را تأیید و بلیت الکترونیکی را صادر می‌کند.


### 5. مدل‌سازی فعالیت (Activity Diagram)


#### فعالیت‌های کلیدی:


- **فرآیند خرید مشتری:**

  - مرور محصولات

  - انتخاب و اضافه کردن به سبد خرید

  - ثبت سفارش و پرداخت

  - دریافت تأییدیه سفارش


- **فرآیند برنامه‌ریزی رویداد:**

  - تعریف رویداد

  - اعلام و اطلاع‌رسانی رویداد

  - ثبت‌نام مشتریان

  - پیگیری و مدیریت رویداد


### 6. مدل‌سازی پایگاه داده (Database Design)


#### مدل ERD (Entity-Relationship Diagram):


- طراحی جداول برای **محصولات، دسته‌بندی‌ها، مشتریان، سفارشات، پرداخت‌ها، رویدادها**.

- تعریف کلیدهای اصلی و خارجی برای ارتباط بین جداول.


### 7. مدل‌سازی تعاملات (Collaboration Diagram)


#### تعاملات بین اجزا:


- نمایش تعاملات بین اشیاء و نقش‌ها برای فرآیندهای پیچیده‌تر، مانند ارتباط بین سیستم و کاربران در فرآیند خرید یا ثبت‌نام در رویدادها.


### 8. مستندسازی پروژه


#### مستندات فنی:

   - شامل توضیحات کامل از نمودارهای UML، نیازمندی‌ها و مستندات طراحی.


#### گزارش نهایی:

   - تهیه گزارش کلی پروژه که تمامی جنبه‌های طراحی سیستم را پوشش می‌دهد.


### 9. تست و اعتبارسنجی


#### تست سیستم:

   - ایجاد تست‌هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم.


#### اعتبارسنجی:

   - بررسی و اطمینان از اینکه سیستم تمام نیازمندی‌های مشخص شده را برآورده می‌کند.


### **نمونه‌های UML:**


#### مدل Use Case:


- **مدیر فروشگاه** می‌تواند محصولات را مدیریت کرده، گزارشات را مشاهده کرده و رویدادها را برنامه‌ریزی کند.

- **کارمند** می‌تواند سفارشات را پردازش کرده، موجودی را مدیریت کرده و پرداخت‌ها را پردازش کند.

- **مشتری** می‌تواند محصولات را خریداری کرده و در رویدادها ثبت‌نام کند.


#### مدل Class:


- **Product**

  - Attributes: ProductID, Name, Category, Artist, Genre, Price, StockQuantity

  - Relationships: Belongs to Category


- **Customer**

  - Attributes: CustomerID, Name, Address, PhoneNumber, Email

  - Relationships: Places Orders, Registers for Events


- **Order**

  - Attributes: OrderID, CustomerID, OrderDate, Status, TotalAmount

  - Relationships: Contains Products, Placed by Customer


- **Payment**

  - Attributes: PaymentID, OrderID, PaymentDate, Amount, PaymentMethod

  - Relationships: Linked to Order


- **Event**

  - Attributes: EventID, Name, Date, Location, Description

  - Relationships: Customers Register for Events


 

با دنبال کردن این مراحل و استفاده از PowerDesigner، می‌توانید یک سیستم جامع برای مدیریت فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری طراحی کنید.

| صفحه قابل مشاهده: دانلود پروژه مهندسی نرم افزار UML طراحی فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری با پاور دیزاینر Power Designer می‌باشد