کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
### پروژه "بازی ریسینگ پیکسل کارت" با استفاده از جاوا اسکریپت
بازی "ریسینگ پیکسل کارت" یک پروژه سرگرمکننده است که با استفاده از جاوا اسکریپت و HTML5 Canvas ساخته شده است. در این بازی، بازیکن کنترل یک ماشین پیکسلدار را بر عهده دارد و باید در یک پیست مسابقه با سایر ماشینها رقابت کند.
#### ویژگیهای پروژه:
- **گرافیک پیکسلی:** طراحی ساده و جذاب به سبک پیکسلی.
- **حرکت ماشین:** قابلیت حرکت ماشین به چپ و راست با استفاده از کلیدهای کیبورد.
- **مسابقه با سایر ماشینها:** رقابت با ماشینهای دیگر در پیست.
- **امتیازدهی:** نمایش امتیاز بازیکن بر اساس زمان و عملکرد.
### کد منبع:
#### 1. فایل `index.html`
```html
Pixel Kart Racing Game
body {
margin: 0;
display: flex;
justify-content: center;
align-items: center;
height: 100vh;
background-color: #eee;
}
canvas {
border: 2px solid #000;
}
```
#### 2. فایل `app.js`
```javascript
const canvas = document.getElementById("gameCanvas");
const ctx = canvas.getContext("2d");
let car = {
x: canvas.width / 2 - 25,
y: canvas.height - 60,
width: 50,
height: 80,
speed: 5,
color: 'blue'
};
let obstacles = [];
let score = 0;
let gameOver = false;
function createObstacle() {
const x = Math.random() * (canvas.width - 50);
const obstacle = {
x: x,
y: -50,
width: 50,
height: 80,
speed: Math.random() * 2 + 2,
color: 'red'
};
obstacles.push(obstacle);
}
function drawCar() {
ctx.fillStyle = car.color;
ctx.fillRect(car.x, car.y, car.width, car.height);
}
function drawObstacles() {
obstacles.forEach(obstacle => {
ctx.fillStyle = obstacle.color;
ctx.fillRect(obstacle.x, obstacle.y, obstacle.width, obstacle.height);
obstacle.y += obstacle.speed; // Move obstacle down
});
}
function checkCollision() {
for (let obstacle of obstacles) {
if (car.x < obstacle.x + obstacle.width &&
car.x + car.width > obstacle.x &&
car.y < obstacle.y + obstacle.height &&
car.y + car.height > obstacle.y) {
gameOver = true;
}
}
}
function updateScore() {
score++;
ctx.fillStyle = 'black';
ctx.font = '20px Arial';
ctx.fillText("Score: " + score, 10, 20);
}
function gameLoop() {
if (gameOver) {
ctx.fillStyle = 'black';
ctx.font = '30px Arial';
ctx.fillText("Game Over!", canvas.width / 2 - 70, canvas.height / 2);
ctx.font = '20px Arial';
ctx.fillText("Final Score: " + score, canvas.width / 2 - 70, canvas.height / 2 + 30);
return;
}
ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
drawCar();
drawObstacles();
checkCollision();
updateScore();
if (Math.random() < 0.02) createObstacle(); // Randomly create obstacles
requestAnimationFrame(gameLoop);
}
// Event listeners for controls
document.addEventListener("keydown", (e) => {
if (e.key === "ArrowLeft" && car.x > 0) {
car.x -= car.speed; // Move left
} else if (e.key === "ArrowRight" && car.x < canvas.width - car.width) {
car.x += car.speed; // Move right
}
});
// Start the game loop
gameLoop();
```
### توضیحات پروژه:
1. **HTML:** ساختار اصلی بازی را تشکیل میدهد و شامل یک عنصر `
2. **JavaScript:** منطق بازی را پیادهسازی میکند. شامل ویژگیهای ماشین، موانع، سیستم امتیازدهی و حلقه بازی است.
3. **CSS:** برای زیباسازی ظاهر بازی استفاده میشود.
### نتیجهگیری:
این پروژه "بازی ریسینگ پیکسل کارت" به شما این امکان را میدهد که با اصول برنامهنویسی بازی با استفاده از جاوا اسکریپت آشنا شوید. میتوانید این پروژه را گسترش داده و ویژگیهای بیشتری به آن اضافه کنید، مانند افزودن سطوح مختلف، گرافیک بهتر یا سیستم قدرتهای ویژه. این پروژه یک نقطه شروع عالی برای یادگیری توسعه بازی است.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه "بازی ریسینگ پیکسل کارت" با استفاده از جاوا اسکریپت میباشد