کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
بازی **Minesweeper** یک بازی کلاسیک و چالشی است که در آن بازیکنان باید معادن (مینها) را در یک میدان پیدا کنند بدون اینکه به آنها برخورد کنند. در اینجا، ما یک نسخه ساده از بازی Minesweeper را با استفاده از JavaScript خالص و HTML5 ایجاد خواهیم کرد.
### ویژگیهای اصلی پروژه
1. **میدان بازی**: یک شبکه با اندازه قابل تنظیم.
2. **مخفیسازی مینها**: قرار دادن مینها به صورت تصادفی.
3. **حساب کردن امتیاز**: شمارش تعداد مینهای اطراف هر خانه.
4. **فشردن و باز کردن خانهها**: امکان باز کردن خانهها و فشردن آنها.
### مراحل پیادهسازی پروژه
#### ۱. ساختار پروژه
یک پوشه جدید به نام `minesweeper` ایجاد کرده و در آن دو فایل به نامهای `index.html` و `game.js` بسازید.
#### ۲. ایجاد فایل HTML
**index.html**:
```html
بازی مینیاب
body {
font-family: Arial, sans-serif;
display: flex;
flex-direction: column;
align-items: center;
margin: 0;
padding: 20px;
}
h1 {
margin-bottom: 20px;
}
#board {
display: grid;
grid-template-columns: repeat(10, 40px);
gap: 2px;
}
.cell {
width: 40px;
height: 40px;
background-color: #e3e3e3;
border: 1px solid #888;
display: flex;
justify-content: center;
align-items: center;
font-size: 20px;
cursor: pointer;
}
.revealed {
background-color: #fff;
cursor: default;
}
.mine {
background-color: red;
}
بازی مینیاب
```
این کد HTML شامل یک عنوان، یک بوم (div) برای نمایش میدان بازی و یک لینک به فایل JavaScript (`game.js`) است.
#### ۳. پیادهسازی منطق بازی در JavaScript
**game.js**:
```javascript
const boardElement = document.getElementById('board');
const rows = 10; // تعداد ردیفها
const cols = 10; // تعداد ستونها
const totalMines = 10; // تعداد مینها
const board = [];
let revealedCells = 0;
// ایجاد میدان بازی
function createBoard() {
for (let row = 0; row < rows; row++) {
board[row] = [];
for (let col = 0; col < cols; col++) {
board[row][col] = {
isMine: false,
isRevealed: false,
neighboringMines: 0
};
}
}
// قرار دادن مینها
for (let i = 0; i < totalMines; i++) {
let row, col;
do {
row = Math.floor(Math.random() * rows);
col = Math.floor(Math.random() * cols);
} while (board[row][col].isMine);
board[row][col].isMine = true;
}
// محاسبه تعداد مینهای همسایه
for (let row = 0; row < rows; row++) {
for (let col = 0; col < cols; col++) {
if (board[row][col].isMine) continue;
const neighbors = getNeighbors(row, col);
board[row][col].neighboringMines = neighbors.filter(n => board[n.row][n.col].isMine).length;
}
}
}
// دریافت همسایهها
function getNeighbors(row, col) {
const neighbors = [];
for (let r = row - 1; r <= row + 1; r++) {
for (let c = col - 1; c <= col + 1; c++) {
if (r >= 0 && r < rows && c >= 0 && c < cols) {
if (r !== row || c !== col) {
neighbors.push({ row: r, col: c });
}
}
}
}
return neighbors;
}
// رسم میدان بازی
function drawBoard() {
boardElement.innerHTML = ''; // پاک کردن بوم
for (let row = 0; row < rows; row++) {
for (let col = 0; col < cols; col++) {
const cell = document.createElement('div');
cell.className = 'cell';
cell.dataset.row = row;
cell.dataset.col = col;
cell.addEventListener('click', () => revealCell(row, col));
boardElement.appendChild(cell);
}
}
}
// نمایش خانه
function revealCell(row, col) {
const cell = board[row][col];
if (cell.isRevealed) return;
cell.isRevealed = true;
revealedCells++;
const cellElement = boardElement.children[row * cols + col];
cellElement.classList.add('revealed');
if (cell.isMine) {
cellElement.classList.add('mine');
alert('بازی تمام شد! شما به مین برخورد کردید.');
revealAllMines();
return;
}
// نمایش تعداد مینهای همسایه
if (cell.neighboringMines > 0) {
cellElement.textContent = cell.neighboringMines;
} else {
// اگر هیچ مین همسایهای وجود نداشته باشد، خانههای همسایه را باز کنید
const neighbors = getNeighbors(row, col);
neighbors.forEach(n => revealCell(n.row, n.col));
}
// چک کردن پیروزی
if (revealedCells === rows * cols - totalMines) {
alert('تبریک! شما برنده شدید!');
revealAllMines();
}
}
// نمایش همه مینها
function revealAllMines() {
for (let row = 0; row < rows; row++) {
for (let col = 0; col < cols; col++) {
if (board[row][col].isMine) {
const mineElement = boardElement.children[row * cols + col];
mineElement.classList.add('mine');
}
}
}
}
// شروع بازی
createBoard();
drawBoard();
```
### توضیحات کد
1. **تنظیم بوم**: بوم بازی با ابعاد مشخص ایجاد شده و زمینه آن تنظیم میشود.
2. **تعریف متغیرها**: شامل تعداد ردیفها، ستونها و مینها و همچنین یک آرایه برای ذخیره وضعیت خانهها.
3. **ایجاد میدان بازی**: با استفاده از تابع `createBoard`، میدان بازی ایجاد میشود و مینها به صورت تصادفی قرار میگیرند.
4. **محاسبه مینهای همسایه**: با استفاده از تابع `getNeighbors`، تعداد مینهای همسایه برای هر خانه محاسبه میشود.
5. **رسم میدان بازی**: با استفاده از تابع `drawBoard`، خانهها به صفحه اضافه میشوند.
6. **مدیریت فشردن خانهها**: با استفاده از تابع `revealCell`، وضعیت خانهها بررسی و نمایش داده میشود.
7. **پایان بازی**: اگر بازیکن به مین برخورد کند یا تمام خانهها را بدون برخورد با مینها باز کند، بازی پایان مییابد.
### نحوه اجرای پروژه
1. فایلها را ذخیره کرده و سپس فایل `index.html` را در مرورگر خود باز کنید.
2. با کلیک بر روی خانهها، بازی را انجام دهید و از مواجهه با مینها خودداری کنید.
### نتیجهگیری
این پروژه یک بازی ساده و جذاب به نام **Minesweeper** را با استفاده از JavaScript خالص و HTML5 ایجاد میکند. شما میتوانید این پروژه را با افزودن ویژگیهای بیشتر مانند سطوح مختلف، تنظیمات دلخواه یا گرافیک زیباتر گسترش دهید. این پروژه به شما در یادگیری مفاهیم اولیه توسعه بازیهای وب کمک خواهد کرد و به شما امکان میدهد تا خلاقیت خود را در طراحی بازی به کار ببرید.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه بازی **Minesweeper** میباشد