کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه کاربردی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه کاربردی با جاوااسکریپت سایر پروژه هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه کاربردی پروژه های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
ایجاد یک بازی "تیک تاک تو" (Tic Tac Toe) با استفاده از JavaScript یک پروژه عالی برای یادگیری برنامهنویسی وب و منطق بازی است. این بازی معمولاً شامل دو بازیکن است که به نوبت نشانههای خود را (X و O) در یک شبکه 3x3 قرار میدهند.
### ویژگیهای اصلی بازی
1. **شبکه 3x3**: نمایانگر زمین بازی.
2. **امتیازدهی**: نمایش وضعیت برنده یا تساوی.
3. **شروع مجدد بازی**: قابلیت شروع دوباره بازی پس از پایان آن.
### مراحل پیادهسازی پروژه
#### ۱. ساختار پروژه
ابتدا یک پوشه جدید به نام `tic-tac-toe` ایجاد کرده و در آن سه فایل به نامهای `index.html`، `styles.css` و `script.js` بسازید.
#### ۲. ایجاد فایل HTML
**index.html**:
```html
بازی تیک تاک تو
```
این کد HTML شامل عنوان، زمین بازی و وضعیت بازی است.
#### ۳. ایجاد فایل CSS
**styles.css**:
```css
body {
font-family: Arial, sans-serif;
background-color: #f4f4f4;
margin: 0;
padding: 20px;
text-align: center;
}
.container {
max-width: 400px;
margin: auto;
}
.game-board {
display: grid;
grid-template-columns: repeat(3, 1fr);
gap: 10px;
margin: 20px 0;
}
.cell {
width: 100%;
height: 100px;
background-color: #007BFF;
color: white;
font-size: 36px;
display: flex;
align-items: center;
justify-content: center;
cursor: pointer;
border-radius: 5px;
}
.cell:hover {
background-color: #0056b3;
}
.score-board {
margin-top: 20px;
}
```
این کد CSS برای طراحی زیبا و سازماندهی زمین بازی و سلولها استفاده میشود.
#### ۴. پیادهسازی منطق بازی در JavaScript
**script.js**:
```javascript
const cells = document.querySelectorAll('.cell');
const statusDisplay = document.getElementById('status');
const restartBtn = document.getElementById('restart-btn');
let currentPlayer = 'X';
let gameActive = true;
let boardState = ['', '', '', '', '', '', '', '', ''];
// پیامهای بازی
const messages = {
X: 'بازیکن X نوبت دارد',
O: 'بازیکن O نوبت دارد',
draw: 'بازی به تساوی کشید!',
win: (player) => `بازیکن ${player} برنده شد!`
};
// شروع بازی
function startGame() {
gameActive = true;
boardState = ['', '', '', '', '', '', '', '', ''];
statusDisplay.textContent = messages.X;
cells.forEach(cell => {
cell.textContent = '';
cell.classList.remove('winner');
});
}
// تغییر نوبت
function handleCellClick(clickedCell, clickedCellIndex) {
if (boardState[clickedCellIndex] !== '' || !gameActive) {
return;
}
boardState[clickedCellIndex] = currentPlayer;
clickedCell.textContent = currentPlayer;
if (checkWin()) {
statusDisplay.textContent = messages.win(currentPlayer);
gameActive = false;
} else if (boardState.every(cell => cell !== '')) {
statusDisplay.textContent = messages.draw;
gameActive = false;
} else {
currentPlayer = currentPlayer === 'X' ? 'O' : 'X';
statusDisplay.textContent = messages[currentPlayer];
}
}
// بررسی برنده
function checkWin() {
const winConditions = [
[0, 1, 2],
[3, 4, 5],
[6, 7, 8],
[0, 3, 6],
[1, 4, 7],
[2, 5, 8],
[0, 4, 8],
[2, 4, 6]
];
return winConditions.some(condition => {
const [a, b, c] = condition;
if (boardState[a] === '' || boardState[b] === '' || boardState[c] === '') {
return false;
}
return true;
});
}
// افزودن رویدادها به سلولها
cells.forEach((cell, index) => {
cell.addEventListener('click', () => handleCellClick(cell, index));
});
// راهاندازی مجدد بازی
restartBtn.addEventListener('click', startGame);
// شروع بازی اولیه
startGame();
```
### توضیحات کد
1. **مدیریت بازی**: متغیرهای `currentPlayer` و `gameActive` برای مدیریت نوبت و وضعیت بازی استفاده میشوند.
2. **پاسخ به کلیک کاربر**: با کلیک بر روی هر سلول، نشانهی بازیکن به آن اضافه میشود و وضعیت بازی بررسی میشود.
3. **بررسی برنده**: با استفاده از الگوهای پیروزی، بررسی میشود که آیا یکی از بازیکنان برنده شده است یا نه.
4. **شروع مجدد بازی**: دکمه "شروع دوباره" بازی را از نو آغاز میکند.
### نحوه اجرای پروژه
1. فایلها را ذخیره کرده و سپس فایل `index.html` را در مرورگر خود باز کنید.
2. با کلیک بر روی سلولها بازی را آغاز کنید و سعی کنید برنده شوید.
### نتیجهگیری
این پروژه یک بازی تیک تاک تو ساده را با استفاده از JavaScript پیادهسازی میکند. شما میتوانید این بازی را با افزودن ویژگیهای بیشتر مانند آمار بازی، انتخاب نوبت و یا طراحی جدید گسترش دهید. این پروژه به شما در یادگیری مفاهیم اولیه توسعه وب و مدیریت رویدادها در JavaScript کمک خواهد کرد.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه بازی "تیک تاک تو" (Tic Tac Toe) با استفاده از JavaScript میباشد