کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش سایر بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
در اینجا یک پروژه ساده برای ایجاد بازی **مگسکش** (Flyswatter Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript ارائه شده است. در این بازی، کاربر باید با کلیک کردن بر روی مگسهای در حال حرکت آنها را نابود کند. این یک بازی سرگرمکننده است که مهارتهای واکنش سریع بازیکن را به چالش میکشد.
### 1. **HTML**
ابتدا ساختار HTML را برای بازی ایجاد میکنیم.
```html
بازی مگسکش
بازی مگسکش
امتیاز شما: 0
```
### 2. **CSS**
سپس از CSS برای طراحی ظاهری بازی استفاده میکنیم.
```css
body {
font-family: Arial, sans-serif;
display: flex;
justify-content: center;
align-items: center;
height: 100vh;
margin: 0;
background-color: #a0e0a0;
}
.game-container {
text-align: center;
}
.fly-area {
width: 80vw;
height: 60vh;
margin: 20px auto;
border: 2px solid #333;
position: relative;
background-color: #f0f0f0;
overflow: hidden;
}
.fly {
width: 30px;
height: 30px;
position: absolute;
background-image: url('https://img.icons8.com/emoji/48/000000/fly-emoji.png');
background-size: cover;
cursor: pointer;
}
```
### 3. **JavaScript**
اکنون به سراغ پیادهسازی منطق بازی با JavaScript میرویم. در این کد، مگسها به صورت تصادفی در منطقه بازی ظاهر میشوند و کاربر باید با کلیک کردن بر روی آنها امتیاز کسب کند.
```javascript
let score = 0;
// عملکرد شروع بازی
function startGame() {
setInterval(createFly, 1000); // هر ثانیه یک مگس جدید ایجاد میشود
}
// ایجاد مگس
function createFly() {
const flyArea = document.getElementById('flyArea');
const fly = document.createElement('div');
fly.classList.add('fly');
// تنظیم موقعیت تصادفی برای مگس
const flySize = 30; // اندازه مگس
const maxX = flyArea.clientWidth - flySize;
const maxY = flyArea.clientHeight - flySize;
const randomX = Math.floor(Math.random() * maxX);
const randomY = Math.floor(Math.random() * maxY);
fly.style.left = `${randomX}px`;
fly.style.top = `${randomY}px`;
// اضافه کردن مگس به منطقه بازی
flyArea.appendChild(fly);
// افزودن رویداد کلیک برای کشتن مگس
fly.addEventListener('click', () => {
flyArea.removeChild(fly);
score++;
document.getElementById('score').textContent = score;
});
// حذف مگس بعد از 3 ثانیه اگر کلیک نشود
setTimeout(() => {
if (flyArea.contains(fly)) {
flyArea.removeChild(fly);
}
}, 3000);
}
// شروع بازی
document.addEventListener('DOMContentLoaded', startGame);
```
### توضیحات کد:
1. **HTML**: شامل عنوان بازی، نمایش امتیاز و منطقهای برای نمایش مگسها است.
2. **CSS**:
- طراحی منطقه بازی که مگسها در آن حرکت میکنند.
- طراحی ظاهر مگسها با استفاده از یک تصویر کوچک (ایموجی).
3. **JavaScript**:
- **شروع بازی**: با لود شدن صفحه، بازی شروع میشود و هر ثانیه یک مگس جدید ایجاد میشود.
- **ایجاد مگس**: هر مگس در موقعیت تصادفی در منطقه بازی ظاهر میشود. کاربر باید روی مگس کلیک کند تا امتیاز بگیرد.
- **رویداد کلیک**: اگر کاربر روی مگس کلیک کند، آن مگس از صفحه حذف شده و امتیاز کاربر افزایش مییابد.
- **حذف خودکار مگسها**: اگر کاربر نتواند تا 3 ثانیه روی مگس کلیک کند، مگس به طور خودکار حذف میشود.
### نتیجهگیری
این پروژه بازی مگسکش میتواند برای تمرین مهارتهای جاوااسکریپت و ایجاد بازیهای ساده و سرگرمکننده مفید باشد. شما میتوانید ویژگیهای بیشتری به این بازی اضافه کنید، مانند زمان محدود برای بازی، سطوح دشواری بیشتر، یا حتی جایزههای مختلف برای مگسهای مختلف. از کدنویسی لذت ببرید!
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه بازی **مگسکش** (Flyswatter Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript میباشد