کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
در اینجا یک پروژه ساده برای ایجاد بازی **Brick Breaker** با استفاده از HTML، CSS و JavaScript ارائه شده است. این بازی به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از یک توپ، بلوکها را بشکنند و امتیاز کسب کنند.
### 1. **HTML**
ابتدا ساختار HTML را برای بازی ایجاد میکنیم.
```html
بازی Brick Breaker
```
### 2. **CSS**
برای طراحی ظاهری بازی از CSS استفاده میکنیم.
```css
body {
font-family: Arial, sans-serif;
background-color: #f0f0f0;
display: flex;
justify-content: center;
align-items: center;
flex-direction: column;
height: 100vh;
margin: 0;
}
.container {
text-align: center;
}
canvas {
background-color: #fff;
border: 1px solid #ccc;
}
.score {
font-size: 20px;
margin-top: 10px;
}
```
### 3. **JavaScript**
سپس منطق بازی را با JavaScript پیادهسازی میکنیم. این بخش شامل حرکت توپ، برخورد با بلوکها و افزایش امتیاز است.
```javascript
// انتخاب المانهای HTML
const canvas = document.getElementById("gameCanvas");
const ctx = canvas.getContext("2d");
const scoreDisplay = document.getElementById("score");
let score = 0;
// تعریف توپ
const ballRadius = 10;
let x = canvas.width / 2;
let y = canvas.height - 30;
let dx = 2;
let dy = -2;
// تعریف پد
const paddleHeight = 10;
const paddleWidth = 75;
let paddleX = (canvas.width - paddleWidth) / 2;
// تعریف بلوکها
const brickRowCount = 5;
const brickColumnCount = 3;
const brickWidth = 75;
const brickHeight = 20;
const brickPadding = 10;
const brickOffsetTop = 30;
const brickOffsetLeft = 30;
let bricks = [];
for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
bricks[c] = [];
for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
bricks[c][r] = { x: 0, y: 0, status: 1 };
}
}
// کنترل حرکت پد
let rightPressed = false;
let leftPressed = false;
document.addEventListener("keydown", keyDownHandler, false);
document.addEventListener("keyup", keyUpHandler, false);
function keyDownHandler(e) {
if (e.key === "Right" || e.key === "ArrowRight") {
rightPressed = true;
} else if (e.key === "Left" || e.key === "ArrowLeft") {
leftPressed = true;
}
}
function keyUpHandler(e) {
if (e.key === "Right" || e.key === "ArrowRight") {
rightPressed = false;
} else if (e.key === "Left" || e.key === "ArrowLeft") {
leftPressed = false;
}
}
// تابع برای رسم بازی
function drawBall() {
ctx.beginPath();
ctx.arc(x, y, ballRadius, 0, Math.PI * 2);
ctx.fillStyle = "#0095DD";
ctx.fill();
ctx.closePath();
}
function drawPaddle() {
ctx.beginPath();
ctx.rect(paddleX, canvas.height - paddleHeight, paddleWidth, paddleHeight);
ctx.fillStyle = "#0095DD";
ctx.fill();
ctx.closePath();
}
function drawBricks() {
for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
if (bricks[c][r].status === 1) {
const brickX = c * (brickWidth + brickPadding) + brickOffsetLeft;
const brickY = r * (brickHeight + brickPadding) + brickOffsetTop;
bricks[c][r].x = brickX;
bricks[c][r].y = brickY;
ctx.beginPath();
ctx.rect(brickX, brickY, brickWidth, brickHeight);
ctx.fillStyle = "#0095DD";
ctx.fill();
ctx.closePath();
}
}
}
}
function collisionDetection() {
for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
const b = bricks[c][r];
if (b.status === 1) {
if (x > b.x && x < b.x + brickWidth && y > b.y && y < b.y + brickHeight) {
dy = -dy;
b.status = 0;
score++;
scoreDisplay.textContent = score;
if (score === brickRowCount * brickColumnCount) {
alert("شما برنده شدید!");
document.location.reload();
}
}
}
}
}
}
// تابع برای بهروزرسانی بازی
function draw() {
ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
drawBricks();
drawBall();
drawPaddle();
collisionDetection();
// حرکت توپ
x += dx;
y += dy;
// برخورد توپ با دیوارهها
if (x + dx > canvas.width - ballRadius || x + dx < ballRadius) {
dx = -dx;
}
if (y + dy < ballRadius) {
dy = -dy;
} else if (y + dy > canvas.height - ballRadius) {
if (x > paddleX && x < paddleX + paddleWidth) {
dy = -dy;
} else {
alert("بازی تمام شد!");
document.location.reload();
}
}
// حرکت پد
if (rightPressed && paddleX < canvas.width - paddleWidth) {
paddleX += 7;
} else if (leftPressed && paddleX > 0) {
paddleX -= 7;
}
requestAnimationFrame(draw);
}
draw();
```
### توضیحات کد:
1. **HTML**: شامل عنوان بازی، یک عنصر `canvas` برای نمایش بازی و یک بخش برای نمایش امتیاز است.
2. **CSS**: طراحی ساده و کاربرپسند برای ایجاد یک رابط بصری زیبا.
3. **JavaScript**:
- **تعریف عناصر بازی**: شامل توپ، پد و بلوکها.
- **کنترل حرکت**: با استفاده از کلیدهای چپ و راست برای حرکت پد.
- **رسم بازی**: توابع برای رسم توپ، پد و بلوکها و تشخیص برخوردها.
- **بهروزرسانی بازی**: تابع `draw` که به طور مکرر بازی را بهروزرسانی میکند.
### نتیجهگیری
این پروژه **بازی Brick Breaker** یک مثال عالی از کار با HTML5 Canvas و مفاهیم برنامهنویسی بازی است. شما میتوانید این پروژه را گسترش دهید و ویژگیهای بیشتری مانند سطوح مختلف، زمانسنج و یا سیستم امتیازدهی اضافه کنید. از کدنویسی لذت ببرید!
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه بازی **Brick Breaker** با استفاده از HTML، CSS و JavaScript میباشد