جزئیات محصول

دانلود پروژه بازی پینگ‌پنگ (Ping Pong) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript

دانلود پروژه بازی پینگ‌پنگ (Ping Pong) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript

قیمت: 80,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر  بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.

در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد



 در اینجا یک پروژه ساده برای پیاده‌سازی یک بازی پینگ‌پنگ (Ping Pong) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript ارائه شده است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از دو بازیکن یا یک بازیکن و کامپیوتر، بازی کنید.
 
### 1. **HTML**
ابتدا ساختار HTML را برای بازی پینگ‌پنگ ایجاد می‌کنیم.
 
```html
   
   
    بازی پینگ‌پنگ
   
   
       
       
           

امتیاز

           

بازیکن 1: 0

           

بازیکن 2: 0

       
   
   
```
 
### 2. **CSS**
برای طراحی ظاهری بازی پینگ‌پنگ از CSS استفاده می‌کنیم.
 
```css
body {
    font-family: Arial, sans-serif;
    background-color: #f4f4f4;
    display: flex;
    justify-content: center;
    align-items: center;
    height: 100vh;
    margin: 0;
}
 
.container {
    text-align: center;
}
 
canvas {
    background-color: #000;
    border: 1px solid #fff;
}
 
#score {
    margin-top: 20px;
    color: #333;
}
```
 
### 3. **JavaScript**
سپس منطق بازی را با JavaScript پیاده‌سازی می‌کنیم. این بخش شامل کنترل توپ و راکت‌ها، همچنین مدیریت امتیازها است.
 
```javascript
// انتخاب عناصر HTML
const canvas = document.getElementById('pingpongCanvas');
const ctx = canvas.getContext('2d');
const player1ScoreDisplay = document.getElementById('player1Score');
const player2ScoreDisplay = document.getElementById('player2Score');
 
// مشخصات بازی
let player1 = { x: 0, y: canvas.height / 2 - 40, width: 10, height: 80, score: 0 };
let player2 = { x: canvas.width - 10, y: canvas.height / 2 - 40, width: 10, height: 80, score: 0 };
let ball = { x: canvas.width / 2, y: canvas.height / 2, radius: 10, speedX: 5, speedY: 5 };
 
// کنترل بازیکن 1 با کلیدهای W و S
document.addEventListener('keydown', function(event) {
    if (event.key === 'w' && player1.y > 0) {
        player1.y -= 10;
    } else if (event.key === 's' && player1.y < canvas.height - player1.height) {
        player1.y += 10;
    }
});
 
// کنترل بازیکن 2 با کلیدهای Arrow Up و Arrow Down
document.addEventListener('keydown', function(event) {
    if (event.key === 'ArrowUp' && player2.y > 0) {
        player2.y -= 10;
    } else if (event.key === 'ArrowDown' && player2.y < canvas.height - player2.height) {
        player2.y += 10;
    }
});
 
// تابع برای رسم بازی
function draw() {
    // پاک کردن صفحه
    ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
 
    // رسم بازیکن 1
    ctx.fillStyle = 'white';
    ctx.fillRect(player1.x, player1.y, player1.width, player1.height);
 
    // رسم بازیکن 2
    ctx.fillRect(player2.x, player2.y, player2.width, player2.height);
 
    // رسم توپ
    ctx.beginPath();
    ctx.arc(ball.x, ball.y, ball.radius, 0, Math.PI * 2);
    ctx.fill();
 
    // به روزرسانی موقعیت توپ
    ball.x += ball.speedX;
    ball.y += ball.speedY;
 
    // برخورد توپ با دیواره‌ها
    if (ball.y + ball.radius > canvas.height || ball.y - ball.radius < 0) {
        ball.speedY = -ball.speedY;
    }
 
    // برخورد توپ با بازیکن‌ها
    if (ball.x - ball.radius < player1.x + player1.width && ball.y > player1.y && ball.y < player1.y + player1.height) {
        ball.speedX = -ball.speedX;
    } else if (ball.x + ball.radius > player2.x && ball.y > player2.y && ball.y < player2.y + player2.height) {
        ball.speedX = -ball.speedX;
    }
 
    // بررسی امتیاز
    if (ball.x - ball.radius < 0) {
        player2.score++;
        player2ScoreDisplay.textContent = player2.score;
        resetBall();
    } else if (ball.x + ball.radius > canvas.width) {
        player1.score++;
        player1ScoreDisplay.textContent = player1.score;
        resetBall();
    }
 
    requestAnimationFrame(draw);
}
 
// تابع برای بازنشانی توپ
function resetBall() {
    ball.x = canvas.width / 2;
    ball.y = canvas.height / 2;
    ball.speedX = -ball.speedX;
}
 
// شروع بازی
draw();
```
 
### توضیحات کد:
1. **HTML**: شامل یک عنصر canvas برای رسم بازی و نمایش امتیازها است.
2. **CSS**: طراحی ساده برای ایجاد یک رابط کاربری زیبا و کاربرپسند.
3. **JavaScript**:
   - **کنترل بازیکن**: بازیکن 1 با کلیدهای W و S و بازیکن 2 با کلیدهای Arrow Up و Down کنترل می‌شود.
   - **رسم بازی**: شامل توپ و راکت‌ها و به‌روزرسانی موقعیت توپ.
   - **برخورد با دیواره‌ها**: توپ در صورت برخورد با دیواره‌ها برمی‌گردد و اگر به یک راکت برخورد کند، تغییر جهت می‌دهد.
   - **امتیاز**: هر بار که توپ از یک طرف خارج می‌شود، امتیاز به بازیکن دیگر اضافه می‌شود.
 
### نتیجه‌گیری
این پروژه **بازی پینگ‌پنگ** یک مثال عالی برای استفاده از مفاهیم JavaScript مانند دستکاری DOM، رسم بر روی canvas و مدیریت رویدادها است. شما می‌توانید این پروژه را گسترش دهید و ویژگی‌های بیشتری مانند انتخاب سطح دشواری، بهبود هوش مصنوعی و افزودن صداها اضافه کنید. از کدنویسی لذت ببرید!
| صفحه قابل مشاهده: دانلود پروژه بازی پینگ‌پنگ (Ping Pong) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript می‌باشد