جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Smart solutions in car dashboard interfaces as a response to needs of drivers and their assessment

 

چکیده فارسی

روندهای فعلی در تولید خودروهای سواری بر توسعه خودروهای هوشمند متمرکز است که به طور گسترده‌ای با سیستم‌های چندرسانه‌ای مجهز شده‌اند و دسترسی بی‌وقفه به اینترنت دارند، و به زیرساخت‌های دیجیتال جاده‌ای متصل هستند که به رانندگی خودکار در آینده منجر می‌شود. این تغییرات به توسعه و آزمایش راه‌حل‌های جدید، ابتدا در شرایط آزمایشگاهی و سپس در استفاده عملی با مشارکت مصرف‌کنندگان، به ویژه رانندگان، منجر می‌شود. طراحان خودرو با ایده ساده‌سازی عملکرد رابط‌های خودرو و راحت‌تر و آسان‌تر کردن استفاده از آن‌ها هدایت می‌شوند، در حالی که استانداردهای ایمنی برای مسافران و دیگر کاربران جاده را حفظ می‌کنند. با این حال، سوال این است که آیا آن‌ها واقعاً به نتایج مورد انتظار دست می‌یابند یا خیر. نویسندگان این کار بر روی راه‌حل‌های انتخابی و ارزیابی اعتبار استفاده از چنین راه‌حل‌هایی از نظر راحتی و ایمنی تمرکز کرده‌اند. عوامل مختلفی که بر رفتار رانندگان تأثیر می‌گذارند، به ویژه در رابطه با مدیریت رسانه‌ها، مورد بحث قرار گرفتند. این تحقیق بر اساس یک پرسشنامه نظرسنجی انجام شد که شامل تعدادی سوال از افرادی بود که از سیستم‌های خاصی استفاده می‌کنند. کاربران خودرو نظرات خود را در مورد سه راه‌حل موجود در بازار که در کابین خودرو استفاده می‌شود، بیان کردند (ASD - داشبوردهای سوئیچ آنالوگ، GSD - داشبوردهای کنترل حرکتی/گفتاری، و TSD - داشبوردهای صفحه لمسی). تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده امکان توضیح میزان تطابق استفاده از کابین خودرو با نیازهای واقعی کاربران را فراهم کرد. برای ارزیابی کیفی نتایج تحقیق، از تحلیل مکاتبات و درخت تصمیم استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان‌دهنده تفاوت‌های قابل توجهی در ارزیابی راه‌حل‌های رابط‌های ارتباطی در گروه‌های پاسخ‌دهندگان به دلیل متغیرهای گروه‌بندی مختلف است.

 

Abstract

Current trends in the production of passenger cars focus on the development of the so-called intelligent cars, richly equipped with multimedia systems with uninterrupted access to the Internet, connected to digital road infrastructure leading to autonomous driving in the future. Such changes lead to the development of new solutions and testing them, first in laboratory conditions, and then in practical use with the participation of consumers, and especially drivers. Vehicle designers are guided by the idea of simplifying vehicle interfaces’ operation and making them more comfortable and easier to use, while maintaining safety standards for traveling people and other road users. However, the question arises whether they actually achieve the expected results. The authors of the work focused on selected solutions and on assessing the validity of using such solutions in terms of convenience and safety. Various factors influencing drivers’ driving behavior were discussed, mainly related to media handling. The research was based on a survey questionnaire containing a number of questions addressed to people using particular systems. Vehicle users expressed their opinions on three solutions available on the market used in car cockpits (ASD – analogue switch dashboards, GSD – gesture/speech controlled dashboards, and TSD – touch screen dashboards). The analysis of the collected data made it possible to clarify the extent to which the use of the car cockpit is adapted to the actual needs of the users. In order to qualitatively evaluate the research results, correspondence and decision tree analyzes were used. The obtained results indicate significant differences in the assessment of communication interface solutions in groups of respondents due to different grouping variables.