جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Application of sustainable transport at the university campus level in the face of the COVID-19 pandemic

 

چکیده فارسی

پردیس های دانشگاهی شهرهای کوچکی در نظر گرفته می شوند که همه سنین و پیشینه ها برای تحصیل و کار گرد هم می آیند. از این رو، اعمال سیاست های پایداری برای بهبود رفتار مسافرتی مسافران دانشگاه می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. در این مطالعه، چندین لاجیت دوجمله‌ای برای ارزیابی انتخاب حالت‌های فعال و تمایل مسافران دانشگاه به پذیرش انواع مختلف سیاست‌ها در مورد حالت‌های پایدار مدل‌سازی شد. علاوه بر این، شیوه های حمل و نقل از نظر سهم، دسترسی و امکان سنجی آنها مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه و همبستگی متغیرها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و ضرایب مدل ها با استفاده از نرم افزار NLOGIT برآورد شد. این مطالعه از چند جنبه منحصر به فرد است. این به طور همزمان سفرهای درون و بین دانشگاهی را تحت دو شرایط مختلف (قبل و در طول COVID-19) در سطوح مختلف بررسی می کند. علاوه بر این، چندین متغیر کاملاً جدید را تخمین می زند که اثرات آنها مدت ها برای سیاست گذاران ناشناخته بوده است. روش ها و یافته های ما با استفاده از داده های دانشگاه اصفهان، ایران تایید شد. نتایج نشان داد که عواملی مانند نوع خط مشی ها، سابقه حضور، حالت های بین و درون، دسترسی، دفعات بازدید، شغل، تحصیلات و مقاصد بر انتخاب حالت اثرگذار بوده است. تجزیه و تحلیل سیاست‌ها نشان می‌دهد که تغییر نحوه انتخاب مسافران پردیس به سمت شیوه‌های پایدارتر می‌تواند ارزشمند باشد.

 

Abstract

University campuses are considered small cities where all ages and backgrounds come together to study and work. Hence, applying sustainability policies to improve the travel behavior of university passengers can have significant benefits. In this study, several binomial logits were modeled to evaluate the choice of active modes and the willingness of university passengers to accept different types of policies on sustainable modes. Besides, transportation modes were examined for their share, accessibility, and feasibility. The questionnaire and variable correlations were analyzed by SPSS, and the models’ coefficients were estimated using NLOGIT software. This study is unique in several aspects. It simultaneously investigates both intra- and inter-campus travels under two different conditions (before and during COVID-19) at different levels. Furthermore, it estimates several brand-new variables whose effects have long been unknown to policymakers. Our methods and findings were validated using data from the University of Isfahan, Iran. Results indicated that factors such as type of policies, attendance history, inter and intra modes, accessibility, frequency of visits, occupation, education, and destinations affected the mode choice. The analysis of policies indicates that it can be of value to shift the mode choice of campus commuters towards more sustainable practices.