کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.
در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد
ساخت یک بازی اول شخص (FPS) مبتنی بر وب با استفاده از JavaScript یک پروژه هیجانانگیز برای یادگیری بازیسازی و آشنایی با گرافیک سهبعدی در وب است. برای این نوع پروژهها، از کتابخانههای JavaScript مانند **Three.js** یا **Babylon.js** استفاده میشود که به شما کمک میکنند تا گرافیک سهبعدی و تعاملات کاربر را به راحتی پیادهسازی کنید.
### ویژگیهای اصلی پروژه
1. **حرکت و جابهجایی بازیکن**: استفاده از کنترلهای کیبورد و ماوس برای حرکت و جابهجایی بازیکن.
2. **محیط سهبعدی**: استفاده از کتابخانههای سهبعدی برای ایجاد محیط بازی.
3. **قابلیت تیراندازی**: اضافه کردن تیراندازی به اهداف در محیط.
4. **گرافیک جذاب**: استفاده از مدلهای سهبعدی ساده برای افزایش جذابیت بازی.
### مراحل پیادهسازی پروژه
#### ۱. نصب Three.js
برای ساخت بازی سهبعدی، از **Three.js** استفاده خواهیم کرد که یک کتابخانه محبوب برای گرافیک سهبعدی در وب است. ابتدا Three.js را به پروژه اضافه کنید:
- از طریق لینک CDN:
```html
```
#### ۲. ساختار اولیه HTML
ابتدا یک فایل HTML به نام `index.html` ایجاد کرده و ساختار اولیه زیر را اضافه کنید:
```html
بازی اول شخص سهبعدی
body {
margin: 0;
overflow: hidden;
font-family: Arial, sans-serif;
}
canvas {
display: block;
}
```
#### ۳. ساخت فایل JavaScript
یک فایل JavaScript به نام `script.js` ایجاد کنید و کد زیر را در آن بنویسید تا محیط اولیه سهبعدی و کنترلهای بازیکن را پیادهسازی کنید:
```javascript
// متغیرهای اصلی
let scene, camera, renderer;
let player, controls;
// تابع برای راهاندازی محیط اولیه
function init() {
// ایجاد صحنه
scene = new THREE.Scene();
scene.background = new THREE.Color(0x87ceeb); // رنگ آسمان
// ایجاد دوربین
camera = new THREE.PerspectiveCamera(75, window.innerWidth / window.innerHeight, 0.1, 1000);
camera.position.set(0, 2, 5);
// ایجاد رندرکننده
renderer = new THREE.WebGLRenderer();
renderer.setSize(window.innerWidth, window.innerHeight);
document.body.appendChild(renderer.domElement);
// ایجاد نور
const light = new THREE.DirectionalLight(0xffffff, 1);
light.position.set(5, 10, 7.5);
scene.add(light);
// ایجاد زمین
const groundGeometry = new THREE.PlaneGeometry(100, 100);
const groundMaterial = new THREE.MeshLambertMaterial({ color: 0x228b22 });
const ground = new THREE.Mesh(groundGeometry, groundMaterial);
ground.rotation.x = -Math.PI / 2; // چرخش برای قرار گرفتن به عنوان زمین
scene.add(ground);
// ایجاد بازیکن (یک مکعب ساده برای نمایندگی بازیکن)
const playerGeometry = new THREE.BoxGeometry(1, 2, 1);
const playerMaterial = new THREE.MeshLambertMaterial({ color: 0xff0000 });
player = new THREE.Mesh(playerGeometry, playerMaterial);
player.position.set(0, 1, 0); // تنظیم موقعیت اولیه بازیکن
scene.add(player);
// اضافه کردن کنترلهای ساده برای حرکت بازیکن
document.addEventListener('keydown', (event) => {
switch (event.key) {
case 'w':
player.position.z -= 0.1; // جلو
break;
case 's':
player.position.z += 0.1; // عقب
break;
case 'a':
player.position.x -= 0.1; // چپ
break;
case 'd':
player.position.x += 0.1; // راست
break;
}
});
// تنظیم دوربین به دنبال بازیکن حرکت کند
camera.lookAt(player.position);
// فراخوانی تابع رندر برای نمایش محیط
animate();
}
// تابع برای بهروزرسانی و رندر صحنه
function animate() {
requestAnimationFrame(animate);
renderer.render(scene, camera);
}
// شروع بازی
window.onload = init;
// تنظیم تغییر اندازه صفحه
window.addEventListener('resize', () => {
camera.aspect = window.innerWidth / window.innerHeight;
camera.updateProjectionMatrix();
renderer.setSize(window.innerWidth, window.innerHeight);
});
```
### توضیحات کد
1. **ایجاد صحنه (Scene)**: این صحنه جایی است که همه عناصر بازی (بازیکن، زمین، نور و ...) در آن قرار میگیرند.
2. **دوربین و رندرکننده**: دوربین برای مشاهده صحنه استفاده میشود و رندرکننده تصویر نهایی را روی صفحه نمایش میدهد.
3. **ایجاد زمین و بازیکن**: از هندسههای ساده برای ساخت زمین و بازیکن استفاده شده است. زمین یک صفحه بزرگ و بازیکن یک مکعب ساده است.
4. **کنترلهای حرکت**: کنترلهای `W`, `A`, `S`, `D` برای حرکت بازیکن به جلو، عقب، چپ و راست اضافه شده است.
5. **تنظیم حرکت دوربین**: دوربین بهگونهای تنظیم شده که به بازیکن نگاه کند.
### نتیجهگیری
این یک نمونه ساده از یک بازی سهبعدی FPS با استفاده از Three.js است. میتوانید با افزودن ویژگیهای بیشتری مانند تعاملات پیچیدهتر (تیراندازی)، افزودن موانع و دشمنان، و بهبود گرافیک بازی، آن را گسترش دهید. Three.js امکانات قدرتمندی برای ایجاد جلوههای بصری، اضافه کردن مدلهای سهبعدی، نورپردازی پیشرفته، و فیزیک دارد که میتوانند بازی شما را جذابتر و پیچیدهتر کنند.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود پروژه بازی اول شخص (FPS) مبتنی بر وب با استفاده از JavaScript میباشد