جزئیات محصول

دانلود پروژه بازی تیراندازی اول‌شخص چندنفره (Multiplayer FPS) با استفاده از Node.js

دانلود پروژه بازی تیراندازی اول‌شخص چندنفره (Multiplayer FPS) با استفاده از Node.js

قیمت: 80,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر  بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.

در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد


 ساخت یک بازی تیراندازی اول‌شخص چندنفره (Multiplayer FPS) با استفاده از Node.js یک پروژه هیجان‌انگیز و مناسب برای آشنایی با توسعه بازی‌های چندنفره آنلاین و استفاده از وب‌سوکت‌ها (WebSockets) برای ارتباط لحظه‌ای است. در این پروژه، از Node.js برای مدیریت سرور و از JavaScript برای پیاده‌سازی سمت کاربر استفاده می‌شود تا بازیکنان بتوانند به‌صورت همزمان در یک فضای مجازی بازی کنند.
 
### ویژگی‌های اصلی پروژه
1. **بازی چندنفره همزمان**: بازیکنان می‌توانند به‌صورت همزمان به سرور متصل شده و با یکدیگر بازی کنند.
2. **نمای اول‌شخص (FPS)**: بازیکنان محیط بازی را از دید خود مشاهده کرده و به دیگران شلیک می‌کنند.
3. **ارتباط بلادرنگ**: از WebSockets برای انتقال داده‌ها بین سرور و کلاینت استفاده می‌شود.
 
### مراحل پیاده‌سازی پروژه
 
#### ۱. تنظیم محیط توسعه
برای شروع، نیاز به نصب Node.js و npm دارید. سپس یک پوشه جدید برای پروژه بسازید و وارد آن شوید:
 
```bash
mkdir multiplayer-fps
cd multiplayer-fps
```
 
#### ۲. نصب وابستگی‌ها
برای این پروژه به چند کتابخانه نیاز داریم. با استفاده از npm آنها را نصب کنید:
 
```bash
npm init -y
npm install express socket.io three
```
 
- **express**: برای راه‌اندازی سرور HTTP.
- **socket.io**: برای ارتباط بلادرنگ بین سرور و کلاینت.
- **three**: برای گرافیک سه‌بعدی و نمایش محیط بازی.
 
#### ۳. ساخت سرور Node.js
یک فایل به نام `server.js` ایجاد کنید و کد زیر را برای راه‌اندازی سرور اضافه کنید:
 
```javascript
const express = require('express');
const http = require('http');
const socketIo = require('socket.io');
 
const app = express();
const server = http.createServer(app);
const io = socketIo(server);
 
app.use(express.static('public')); // استفاده از فایل‌های استاتیک
 
io.on('connection', (socket) => {
    console.log('یک بازیکن متصل شد:', socket.id);
 
    socket.on('disconnect', () => {
        console.log('یک بازیکن قطع شد:', socket.id);
        socket.broadcast.emit('playerDisconnected', socket.id);
    });
 
    // ارسال موقعیت بازیکن
    socket.on('playerMove', (data) => {
        socket.broadcast.emit('playerMove', { id: socket.id, ...data });
    });
 
    // ارسال شلیک بازیکن
    socket.on('playerShoot', (data) => {
        socket.broadcast.emit('playerShoot', { id: socket.id, ...data });
    });
});
 
server.listen(3000, () => {
    console.log('سرور در حال اجرا است بر روی پورت 3000');
});
```
 
این کد یک سرور HTTP با استفاده از Express ایجاد می‌کند و از Socket.io برای مدیریت ارتباط بلادرنگ استفاده می‌کند. هنگامی که یک بازیکن متصل می‌شود یا موقعیت خود را به روز می‌کند، این تغییرات برای سایر بازیکنان ارسال می‌شود.
 
#### ۴. ساخت صفحه کلاینت HTML و JavaScript
در پوشه پروژه، یک پوشه به نام `public` ایجاد کنید و داخل آن فایل `index.html` و `game.js` را بسازید.
 
**index.html**:
 
```html
   
   
    بازی FPS چندنفره
   
   
   
   
```
 
این صفحه HTML شامل لینک‌هایی به Socket.io و کتابخانه Three.js برای کار با گرافیک سه‌بعدی است.
 
**game.js**:
 
```javascript
const socket = io();
 
// ایجاد صحنه سه‌بعدی
const scene = new THREE.Scene();
const camera = new THREE.PerspectiveCamera(75, window.innerWidth / window.innerHeight, 0.1, 1000);
const renderer = new THREE.WebGLRenderer();
renderer.setSize(window.innerWidth, window.innerHeight);
document.body.appendChild(renderer.domElement);
 
// اضافه کردن نور
const light = new THREE.DirectionalLight(0xffffff, 1);
light.position.set(10, 10, 10).normalize();
scene.add(light);
 
// موقعیت دوربین
camera.position.z = 5;
 
// بازیکنان
let players = {};
 
function animate() {
    requestAnimationFrame(animate);
    renderer.render(scene, camera);
}
 
animate();
 
// مدیریت حرکت بازیکنان
window.addEventListener('keydown', (event) => {
    let moveData = {};
 
    switch (event.key) {
        case 'ArrowUp':
            camera.position.z -= 0.1;
            moveData = { x: camera.position.x, y: camera.position.y, z: camera.position.z };
            socket.emit('playerMove', moveData);
            break;
        case 'ArrowDown':
            camera.position.z += 0.1;
            moveData = { x: camera.position.x, y: camera.position.y, z: camera.position.z };
            socket.emit('playerMove', moveData);
            break;
        case ' ':
            socket.emit('playerShoot', { position: { x: camera.position.x, y: camera.position.y, z: camera.position.z } });
            break;
    }
});
 
// دریافت حرکت بازیکنان دیگر
socket.on('playerMove', (data) => {
    if (!players[data.id]) {
        const playerGeometry = new THREE.BoxGeometry(1, 1, 1);
        const playerMaterial = new THREE.MeshBasicMaterial({ color: Math.random() * 0xffffff });
        const playerCube = new THREE.Mesh(playerGeometry, playerMaterial);
        players[data.id] = playerCube;
        scene.add(playerCube);
    }
 
    players[data.id].position.set(data.x, data.y, data.z);
});
 
// مدیریت قطع شدن بازیکنان
socket.on('playerDisconnected', (id) => {
    if (players[id]) {
        scene.remove(players[id]);
        delete players[id];
    }
});
```
 
این کد شامل تنظیمات پایه‌ای برای ایجاد یک محیط سه‌بعدی با استفاده از Three.js است. همچنین کد ارتباط بلادرنگ با سرور را با استفاده از Socket.io مدیریت می‌کند.
 
- **حرکت بازیکنان**: با استفاده از کلیدهای جهت (`ArrowUp` و `ArrowDown`) می‌توانید موقعیت دوربین را تغییر دهید.
- **شلیک**: با فشردن کلید `Space`، موقعیت شلیک به سرور ارسال می‌شود.
 
### نحوه اجرای پروژه
1. تمام فایل‌ها را ذخیره کنید و سپس سرور را با دستور زیر اجرا کنید:
 
   ```bash
   node server.js
   ```
 
2. مرورگر خود را باز کرده و آدرس `http://localhost:3000` را وارد کنید تا بازی شروع شود.
3. می‌توانید با باز کردن چند تب مرورگر، بازیکنان مختلف را به بازی اضافه کنید و حرکت آنها را در محیط بازی مشاهده کنید.
 
### نتیجه‌گیری
این پروژه به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از Node.js، Socket.io و Three.js یک بازی FPS چندنفره ساده ایجاد کنید. می‌توانید این پروژه را با افزودن ویژگی‌های بیشتری مانند فیزیک پیچیده‌تر، شلیک دقیق‌تر، یا اضافه کردن اشیاء و محیط‌های مختلف گسترش دهید. همچنین، مدیریت بهتر زمان تاخیر (Latency) و همگام‌سازی بازیکنان از نکات مهمی است که می‌توانید در نسخه‌های پیشرفته‌تر پیاده‌سازی کنید.
| صفحه قابل مشاهده: دانلود پروژه بازی تیراندازی اول‌شخص چندنفره (Multiplayer FPS) با استفاده از Node.js می‌باشد