جزئیات محصول

دانلود پروژه **بازی آرکانوید** (Arkanoid Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript

دانلود پروژه **بازی آرکانوید** (Arkanoid Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript

قیمت: 80,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر  بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.

در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد


 در اینجا یک پروژه ساده برای ایجاد یک **بازی آرکانوید** (Arkanoid Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript ارائه شده است. در این بازی، بازیکن باید با استفاده از یک پد، توپ را به سمت بلوک‌ها پرتاب کند و آن‌ها را بشکند.
 
### 1. **HTML**
ابتدا ساختار HTML را برای بازی ایجاد می‌کنیم.
 
```html
   
   
    بازی آرکانوید
   
   
       

بازی آرکانوید

       
       
           

امتیاز: 0

       
   
   
```
 
### 2. **CSS**
سپس از CSS برای طراحی ظاهری برنامه استفاده می‌کنیم.
 
```css
body {
    font-family: Arial, sans-serif;
    display: flex;
    justify-content: center;
    align-items: center;
    height: 100vh;
    margin: 0;
    background-color: #f0f0f0;
}
 
.game-container {
    position: relative;
}
 
canvas {
    background-color: #ffffff;
    border: 1px solid #000;
}
 
.score {
    position: absolute;
    top: 10px;
    left: 10px;
    font-size: 24px;
    color: #333;
}
```
 
### 3. **JavaScript**
اکنون به سراغ پیاده‌سازی منطق بازی با JavaScript می‌رویم. در این کد، بازیکن با حرکت پد می‌تواند توپ را کنترل کند و بلوک‌ها را بشکند.
 
```javascript
const canvas = document.getElementById('gameCanvas');
const ctx = canvas.getContext('2d');
const scoreElement = document.getElementById('score');
 
canvas.width = 480;
canvas.height = 320;
 
// متغیرها
let ballRadius = 10;
let x = canvas.width / 2;
let y = canvas.height - 30;
let dx = 2; // حرکت افقی توپ
let dy = -2; // حرکت عمودی توپ
let paddleHeight = 10;
let paddleWidth = 75;
let paddleX = (canvas.width - paddleWidth) / 2;
let rightPressed = false;
let leftPressed = false;
let score = 0;
 
// بلوک‌ها
const brickRowCount = 5;
const brickColumnCount = 3;
const brickWidth = 75;
const brickHeight = 20;
const brickPadding = 10;
const brickOffsetTop = 30;
const brickOffsetLeft = 30;
const bricks = [];
 
for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
    bricks[c] = [];
    for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
        bricks[c][r] = { x: 0, y: 0, status: 1 }; // 1 نشان‌دهنده وجود بلوک است
    }
}
 
// رسم توپ
function drawBall() {
    ctx.beginPath();
    ctx.arc(x, y, ballRadius, 0, Math.PI * 2);
    ctx.fillStyle = 'blue';
    ctx.fill();
    ctx.closePath();
}
 
// رسم پد
function drawPaddle() {
    ctx.beginPath();
    ctx.rect(paddleX, canvas.height - paddleHeight, paddleWidth, paddleHeight);
    ctx.fillStyle = 'green';
    ctx.fill();
    ctx.closePath();
}
 
// رسم بلوک‌ها
function drawBricks() {
    for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
        for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
            if (bricks[c][r].status === 1) {
                const brickX = c * (brickWidth + brickPadding) + brickOffsetLeft;
                const brickY = r * (brickHeight + brickPadding) + brickOffsetTop;
                bricks[c][r].x = brickX;
                bricks[c][r].y = brickY;
                ctx.beginPath();
                ctx.rect(brickX, brickY, brickWidth, brickHeight);
                ctx.fillStyle = 'red';
                ctx.fill();
                ctx.closePath();
            }
        }
    }
}
 
// تشخیص برخورد توپ با بلوک‌ها
function collisionDetection() {
    for (let c = 0; c < brickColumnCount; c++) {
        for (let r = 0; r < brickRowCount; r++) {
            const b = bricks[c][r];
            if (b.status === 1) {
                if (x > b.x && x < b.x + brickWidth && y > b.y && y < b.y + brickHeight) {
                    dy = -dy; // تغییر جهت توپ
                    b.status = 0; // غیرفعال کردن بلوک
                    score++;
                    scoreElement.textContent = score; // به‌روزرسانی امتیاز
                    if (score === brickRowCount * brickColumnCount) {
                        alert("تبریک! شما برنده شدید!");
                        document.location.reload();
                    }
                }
            }
        }
    }
}
 
// به روز رسانی و رسم همه چیز
function update() {
    ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
    drawBricks();
    drawBall();
    drawPaddle();
    collisionDetection();
 
    // به روز رسانی موقعیت توپ
    x += dx;
    y += dy;
 
    // برخورد توپ با دیوارها
    if (x + dx > canvas.width - ballRadius || x + dx < ballRadius) {
        dx = -dx; // تغییر جهت توپ
    }
    if (y + dy < ballRadius) {
        dy = -dy; // تغییر جهت توپ
    } else if (y + dy > canvas.height - ballRadius) {
        if (x > paddleX && x < paddleX + paddleWidth) {
            dy = -dy; // برخورد با پد
        } else {
            alert("بازی تمام شد!");
            document.location.reload();
        }
    }
 
    // حرکت پد
    if (rightPressed && paddleX < canvas.width - paddleWidth) {
        paddleX += 7;
    } else if (leftPressed && paddleX > 0) {
        paddleX -= 7;
    }
 
    requestAnimationFrame(update);
}
 
// کنترل کلیدها
document.addEventListener('keydown', (event) => {
    if (event.key === 'ArrowRight') {
        rightPressed = true;
    } else if (event.key === 'ArrowLeft') {
        leftPressed = true;
    }
});
 
document.addEventListener('keyup', (event) => {
    if (event.key === 'ArrowRight') {
        rightPressed = false;
    } else if (event.key === 'ArrowLeft') {
        leftPressed = false;
    }
});
 
// شروع بازی
update();
```
 
### توضیحات کد:
1. **HTML**: شامل عنوان بازی، یک `` برای رسم بازی و یک عنصر برای نمایش امتیاز است.
2. **CSS**: طراحی ساده برای ایجاد ظاهری کاربرپسند.
3. **JavaScript**:
   - **توپ**: توپ با موقعیت (x، y) و شعاع مشخص تعریف شده است.
   - **پد**: پد برای جلوگیری از افتادن توپ به پایین صفحه تعریف شده است.
   - **بلوک‌ها**: بلوک‌ها به صورت دو بعدی ایجاد شده و با برخورد توپ به آن‌ها، امتیاز کاربر افزایش می‌یابد.
   - **تشخیص برخورد**: اگر توپ به یک بلوک برخورد کند، آن بلوک غیرفعال می‌شود و امتیاز کاربر افزایش می‌یابد.
   - **حرکت پد**: با فشار دادن کلیدهای چپ و راست، پد به سمت چپ و راست حرکت می‌کند.
   - **به‌روزرسانی**: تابع `update` به‌طور مداوم صدا زده می‌شود تا موقعیت توپ، پد، بلوک‌ها و امتیاز را به‌روزرسانی کند.
 
### نتیجه‌گیری
این بازی آرکانوید می‌تواند به عنوان یک پروژه سرگرم‌کننده و آموزنده برای یادگیری HTML، CSS و JavaScript مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید ویژگی‌های بیشتری مانند سطوح مختلف، تغییر رنگ بلوک‌ها و قابلیت‌های ویژه را اضافه کنید. از کدنویسی لذت ببرید!
| صفحه قابل مشاهده: دانلود پروژه **بازی آرکانوید** (Arkanoid Game) با استفاده از HTML، CSS و JavaScript می‌باشد