جزئیات محصول

دانلود پروژه **بازی پینگ پنگ** با استفاده از HTML و JavaScript

دانلود پروژه **بازی پینگ پنگ** با استفاده از HTML و JavaScript

قیمت: 80,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

کاربران گرامی در این پروژه به شما پروژه بازی با جاوا اسکریپت را قرارداده ایم شما عزیزان می توانید از بخش دانلود پروژه بازی با جاوااسکریپت سایر  بازی هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند را مشاهده و دانلود کنید.

در صورتی که نیاز به آموزش حضوری و یا غیر حضوری این پروژه داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید تا این پروژه را به شما آموزش دهیم حتی میتوانید در صورت دلخواه پروژه را به خواسته شما شخصی سازی کنیم لازم به ذکر است که تیم پروژه در صفحه دانلود پروژه بازی بازی های مختلفی را به زبان های مختلف برنامه نویسی قرار داده است .شماره تماس با پرپروژه 09050394455 می باشد



 ### پروژه **بازی پینگ پنگ** با استفاده از HTML و JavaScript
 
در این پروژه، یک بازی ساده پینگ پنگ (یا تنیس روی میز) ایجاد می‌کنیم که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کیبورد، پد (راکت) خود را کنترل کنند و به توپ ضربه بزنند.
 
### 1. **HTML**
ابتدا ساختار HTML را برای بازی پینگ پنگ ایجاد می‌کنیم.
 
```html
   
   
    بازی پینگ پنگ
   
   
       
   
   
```
 
### 2. **CSS**
برای طراحی ظاهری بازی از CSS استفاده می‌کنیم.
 
```css
body {
    display: flex;
    justify-content: center;
    align-items: center;
    height: 100vh;
    margin: 0;
    background-color: #f4f4f4;
}
 
.container {
    position: relative;
}
 
canvas {
    border: 1px solid #000;
    background-color: #fff;
}
```
 
### 3. **JavaScript**
سپس منطق بازی را با JavaScript پیاده‌سازی می‌کنیم.
 
```javascript
// انتخاب بوم و تنظیمات
const canvas = document.getElementById('pong');
const context = canvas.getContext('2d');
 
// تنظیمات راکت
const paddleWidth = 10;
const paddleHeight = 100;
const playerPaddle = {
    x: 0,
    y: (canvas.height - paddleHeight) / 2,
    width: paddleWidth,
    height: paddleHeight,
    color: '#007bff',
    speed: 5,
};
 
// تنظیمات توپ
const ballSize = 10;
const ball = {
    x: canvas.width / 2,
    y: canvas.height / 2,
    radius: ballSize,
    speedX: 3,
    speedY: 3,
    color: '#ff0000',
};
 
// تابع برای کشیدن اشیاء
function draw() {
    // پاک کردن بوم
    context.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
 
    // کشیدن راکت
    context.fillStyle = playerPaddle.color;
    context.fillRect(playerPaddle.x, playerPaddle.y, playerPaddle.width, playerPaddle.height);
 
    // کشیدن توپ
    context.fillStyle = ball.color;
    context.beginPath();
    context.arc(ball.x, ball.y, ball.radius, 0, Math.PI * 2);
    context.fill();
}
 
// تابع برای به‌روزرسانی وضعیت بازی
function update() {
    ball.x += ball.speedX;
    ball.y += ball.speedY;
 
    // برخورد با دیواره‌ها
    if (ball.y + ball.radius > canvas.height || ball.y - ball.radius < 0) {
        ball.speedY = -ball.speedY;
    }
 
    // برخورد با راکت
    if (ball.x - ball.radius < playerPaddle.x + playerPaddle.width &&
        ball.y > playerPaddle.y &&
        ball.y < playerPaddle.y + playerPaddle.height) {
        ball.speedX = -ball.speedX;
    }
 
    // reset ball if it goes out of bounds
    if (ball.x + ball.radius < 0 || ball.x - ball.radius > canvas.width) {
        resetBall();
    }
}
 
// تابع برای تنظیم مجدد توپ
function resetBall() {
    ball.x = canvas.width / 2;
    ball.y = canvas.height / 2;
    ball.speedX = -ball.speedX;
}
 
// تابع برای کنترل حرکات راکت
function movePaddle(event) {
    switch (event.key) {
        case 'ArrowUp':
            if (playerPaddle.y > 0) {
                playerPaddle.y -= playerPaddle.speed;
            }
            break;
        case 'ArrowDown':
            if (playerPaddle.y + playerPaddle.height < canvas.height) {
                playerPaddle.y += playerPaddle.speed;
            }
            break;
    }
}
 
// تنظیم رویدادهای کلید
document.addEventListener('keydown', movePaddle);
 
// تابع برای حلقه بازی
function gameLoop() {
    draw();
    update();
    requestAnimationFrame(gameLoop);
}
 
// شروع بازی
gameLoop();
```
 
### توضیحات کد:
 
1. **HTML**:
   - یک بوم (canvas) برای بازی ایجاد شده است که ابعاد آن 800 در 400 پیکسل است.
 
2. **CSS**:
   - طراحی ساده برای بوم بازی و زمینه.
 
3. **JavaScript**:
   - **تنظیمات راکت و توپ**: راکت و توپ با مختصات، اندازه، رنگ و سرعت مشخص می‌شوند.
   - **تابع `draw`**: برای کشیدن راکت و توپ بر روی بوم.
   - **تابع `update`**: به‌روزرسانی موقعیت توپ و بررسی برخورد آن با دیواره‌ها و راکت.
   - **تابع `resetBall`**: توپ را در صورت خارج شدن از بوم تنظیم مجدد می‌کند.
   - **حرکت راکت**: با استفاده از کلیدهای جهت‌دار (Arrow Up و Arrow Down) می‌توان راکت را حرکت داد.
   - **حلقه بازی**: تابع `gameLoop` برای ایجاد یک حلقه بازی که به‌طور مداوم وضعیت بازی را به‌روزرسانی و کشیدن اشیاء را انجام می‌دهد.
 
### نتیجه‌گیری
این پروژه **بازی پینگ پنگ** یک مثال ساده و جذاب از پیاده‌سازی بازی در JavaScript است. شما می‌توانید ویژگی‌های بیشتری مانند امتیازدهی، چند نفره شدن یا تنظیمات صدا اضافه کنید. از کدنویسی لذت ببرید!
| صفحه قابل مشاهده: دانلود پروژه **بازی پینگ پنگ** با استفاده از HTML و JavaScript می‌باشد