جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Investigating effective competition in the Swedish freight market in the presence of network effects, using the case of road transport

 

چکیده فارسی

هدف این مقاله بررسی رقابت موثر در بازار حمل‌ونقل بار سوئد با وجود اثرات شبکه‌ای، با استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان مثال است. این مطالعه از نسخه توسعه‌یافته مدل سه‌لایه‌ای سیستم حمل‌ونقل واندل به عنوان چارچوب پژوهش استفاده کرده است که بر اساس آن روش مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) ساخته شد. چهار متغیر انتخاب شدند و داده‌های سالانه آن‌ها از آمار رسمی سوئد استخراج شد: کار حمل‌ونقل برای نمایندگی تقاضای حمل‌ونقل یکپارچه، طول شبکه زیرساخت حمل‌ونقل برای بررسی اثر شبکه زیرساخت بر تقاضای حمل‌ونقل یکپارچه، مصرف انرژی کامیون‌های ثبت‌شده در سوئد برای بررسی اثر شبکه توزیع انرژی بر تقاضای حمل‌ونقل یکپارچه، و هزینه‌های عمومی برای سرمایه‌گذاری و نگهداری زیرساخت به عنوان مبنایی برای بررسی رقابت موثر. ما تأثیرات مثبت شبکه زیرساخت جاده‌ای و شبکه توزیع انرژی جاده‌ای بر تقاضای حمل‌ونقل یکپارچه را یافتیم. نتایج ما همچنین نشان می‌دهد که هزینه‌های عمومی برای سرمایه‌گذاری و نگهداری زیرساخت از طریق طول شبکه زیرساخت تأثیر مثبتی بر تقاضای حمل‌ونقل یکپارچه دارد. بر اساس تعریف رقابت موثر و فرضیات ما، استدلال می‌کنیم که بازار حمل‌ونقل جاده‌ای سوئد با وجود اثرات شبکه‌ای کمتر موثر است. ما یک شکاف در ادبیات اقتصادی بین مفاهیم رقابت موثر و اثر شبکه‌ای در زمینه حمل‌ونقل بار شناسایی کردیم و یک دسته جدید در رقابت موثر را برای تکمیل دسته‌های عملکرد، رفتار و ساختار پیشنهاد دادیم؛ این دسته جدید باید شرایط موجود اثر شبکه‌ای برای رقبا و تازه‌واردان را با ویژگی‌های مختلفی مانند دسترسی (یعنی اندازه شبکه)، اتصال (یعنی تراکم شبکه) و طراحی و بهره‌برداری از شبکه در نظر بگیرد.

 

Abstract

The purpose of this paper is to investigate effective competition in the Swedish freight market in the presence of network effects, taking road transport as an example. This study used the extended version of Wandel’s three-layered transport system model as its research framework, on which the construction of a structural equation modeling (SEM) approach was built. Four variables were chosen, with their annual sample data drawn from Swedish official statistics: transport work to represent the integrated transport demand, length of transport infrastructure network to address the effect of infrastructure network on the integrated transport demand, energy consumption of Swedish registered trucks to address the effect of energy distribution network on the integrated transport demand, and public spending on investment and maintenance of infrastructure as a basis for investigating effective competition. We found positive effects of road infrastructure network and road energy distribution network on the integrated transport demand. Our result also shows that the public spending on investment and maintenance of infrastructure has a positive effect on the integrated transport demand through the length of infrastructure network. We argue that the Swedish road transport market is less effective when transport network effects are present, based on the definition of effective competition and our assumption. We discovered a gap in the economic literature between the concepts of effective competition and network effect within the context of freight transport, and we suggested a new category in effective competition to supplement performance, conduct, and structure categories; this new category should take into account the pre-existing conditions of network effect for existing competitors and newcomers, with its various features such as accessibility (i.e., network size), connectivity (i.e., network density), and network design and operation.