جزئیات محصول

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Challenges and barriers for gender-inclusive public transport policies and practice in Delhi, India

 

چکیده فارسی

اهمیت جریان جنسیتی در خدمات حمل و نقل توسط سازمان های پیشرو مانند بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی مورد توجه قرار گرفته است. معمولاً زنان در کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا با سیستم حمل و نقل عمومی که برای آنها طراحی نشده است، دست و پنجه نرم می کنند. سیاست گذاران ملی از این کشورها معمولاً زمان پیروی از دستورالعمل های بین المللی را انتخاب و انتخاب می کنند. مطالعه حاضر چالش ها و موانع اجرای دستورالعمل ها و استانداردهای بین المللی در مورد جنسیت را هنگام طراحی سیستم های حمل و نقل عمومی فراگیر بررسی می کند. مصاحبه های نیمه ساختاریافته با سیاست گذاران ملی پیشرو و متخصصان حمل و نقل انجام شد تا درک عمیقی از شیوه های فعلی در دهلی، هند به دست آورد. بحث‌ها با سیاست‌گذاران نشان داد که تمایل زیادی برای در نظر گرفتن زنان به‌عنوان یک گروه کاربری متمایز وجود ندارد، که عمدتاً به دلیل یک بخش تحت سلطه مردان است. زنان، زمانی که به ندرت مورد توجه قرار می گیرند، اغلب در گروه کاربران آسیب پذیر طبقه بندی می شوند. این امر باعث می‌شود که هر گونه الزامات مسافرتی مربوط به جنسیت در خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌هایی که پزشکان حمل‌ونقل باید اجرا کنند، وجود نداشته باشد. بدون هیچ گونه سیاست‌های مناسب شامل جنسیت و دستورالعمل‌های دولتی، پزشکان در طراحی و اجرای خدماتی که نیازهای سفر زنان را نفی می‌کند، دچار مشکل می‌شوند. مصاحبه‌ها با متخصصان حمل‌ونقل همچنین موانع عمده‌ای از جمله محدودیت‌های بودجه و منابع ضعیف داده ملی را نشان داد. این مطالعه با شکاف‌های مهم در خط لوله از بین‌المللی به ملی برای متخصصان حمل‌ونقل به پایان می‌رسد که مانع از برآورده شدن نیازهای مسافرتی جنسیتی برای زنان سوار بر حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

 

Abstract

The importance of gender mainstreaming in transport services has been brought to focus by leading organisations such as the World Bank and Asian Development Bank. Commonly, women in South and Southeast Asian countries struggle with a public transport system that is not designed for them. National policy makers from these countries typically pick and choose when to follow international guidelines. The present study explores the challenges and barriers for implementation of international guidelines and standards on gender when designing inclusive public transport systems. Semi-structured interviews were undertaken with leading national policymakers and transport practitioners to gain an in-depth understanding of current practices in Delhi, India. Discussions with policymakers revealed a significant lack of willingness to consider women as a distinct user group, largely due to a male-dominated sector. Women, when rarely considered, are often categorized within the vulnerable user group. This makes any gender-specific travel requirements absent from policies and guidelines for transport practitioners to implement. Without any adequate gender-inclusive policies and government guidelines, practitioners are hamstringed into designing and implementing services which negates women’s travel needs. Interviews with transport practitioners also revealed major barriers to include funding constraints and poor national data resources. The study concludes with critical gaps in the pipeline from international to national to transport practitioners which prevents gender-specific travel needs from being met for women riding public transport.