جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Enabling sustainable freight transport with longer, heavier vehicles in India

 

چکیده فارسی

این مطالعه پیشگامانه بر درک اثرات زیست محیطی وسایل نقلیه طولانی تر و سنگین تر (LHV) در سیستم حمل و نقل هند متمرکز است. از طریق یک ارزیابی جامع چرخه عمر با استفاده از برنامه OpenLCA و پایگاه داده ecoinvent، این تحقیق نشان می‌دهد که LHVها اثرات منفی کمتری بر چرخه عمر کامیون‌های معمولی دارند. افزایش سهم مودال LHV به میزان 40 درصد در حمل و نقل بار جاده ای هند به طور قابل توجهی آسیب کلی محیط زیست را در مقایسه با ترکیب حمل و نقل بار فعلی کاهش می دهد. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که حتی بدون گسترش بازار، افزایش 40 درصدی در حضور LHV ها منجر به کاهش قابل توجه 12 درصدی اثرات گرمایش جهانی می شود. این یافته ها بر پتانسیل LHV ها به عنوان راه حلی پایدار و سازگار با محیط زیست برای حمل و نقل بار هند تاکید می کند و در عین حال نیاز به توسعه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری کامل از این مزایا را برجسته می کند. اگرچه این مطالعه محدودیت‌های مربوط به منابع داده را تأیید می‌کند، اما بینش‌های ارزشمندی را برای شکل‌دهی یک سیستم حمل‌ونقل سبزتر و کارآمدتر برای آینده کشور ارائه می‌دهد.

 

Abstract

This groundbreaking study focuses on understanding the environmental impacts of longer, heavier vehicles (LHVs) in India’s transportation system. Through a comprehensive life cycle assessment using the OpenLCA program and ecoinvent database, the research reveals that LHVs have lower negative life cycle impacts than conventional trucks. Increasing the modal share of LHVs by 40% in India’s road freight transportation significantly reduces the overall environmental harm compared to the current freight transport mix. Additionally, the study demonstrates that even without market expansion, a 40% increase in LHVs’ presence leads to a remarkable 12% reduction in global warming effects. The findings emphasize LHVs’ potential as a sustainable and eco-friendly solution for India’s freight transportation while highlighting the need for infrastructure development to capitalize on these benefits fully. Although the study acknowledges limitations related to data sources, it offers valuable insights into shaping a greener and more efficient transport system for the nation’s future.