جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Performance-Based contracting of urban transport operation Services: Evidence from Porto’s Light-Rail
چکیده فارسی
این مقاله یک مدل تشویقی پاداش/جریمه برای قرارداد برونسپاری ارائه خدمات بهرهبرداری از راهآهن شهری توسعه میدهد و بخشهایی از عملکرد آن را با استفاده از روشهای مونتکارلو آزمون میکند. ما همچنین شواهدی درباره معیارهای عملکرد بهرهبرداری شبکه راهآهن سبک Metro do Porto (MdP) در دوره ۲۰۱۰-۲۰۱۶ که تحت یک قرارداد مبتنی بر پاداش/جریمه اجرا شده بود و ویژگیهایی از مدل ما را در بر داشت، ارائه میدهیم. نتایج نشان میدهد که اجرای یک قرارداد مبتنی بر عملکرد با مکانیزم تشویقی پاداش/جریمه میتواند به افزایش استفاده از خدمات، افزایش متوسط سفر، و در نهایت ارتقای کارایی اقتصادی کلی سیستم کمک کند. تحلیل عملکرد بهرهبرداری مقایسهای MdP با Metropolitano de Lisboa، یک شبکه مترو دولتی و عمودی یکپارچه، نشان میدهد که MdP در دوره ۲۰۱۰-۲۰۱۶ از نظر درآمد، هزینه و کارایی بهرهبرداری بالاتری دارد و مکانیزم پاداش/جریمه، زیرمجموعه خصوصی را به واکنش مؤثرتر به تغییرات تقاضا ترغیب میکند.
Abstract
This paper develops a bonus/malus incentive model for contracting out the provision of urban railroad operation services, and testing parts of its performance using Monte Carlo methods. We also provide evidence on the performance measures of Metro do Porto’s (MdP) light-rail network operation, during the 2010–2016 term of a bonus/malus-based contract, incorporating some features of our model. Results document that the implementation of a performance-based contract with an embedded incentive bonus/malus mechanism may contribute to promoting ridership patronage, increasing the average ride, and ultimately promoting the overall economic operating efficiency of the system. The comparative operating performance analysis of MdP versus Metropolitano de Lisboa, a vertically integrated, governmentally-owned metro network, shows that MdP exhibits higher revenue, cost, and operating efficiency in the 2010–2016 period, and that the bonus/malus mechanism induces the private sub-concessionaire to respond more efficiently to changes in demand.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود مقاله قرارداد بر اساس عملکرد خدمات عملیات حمل و نقل شهری: شواهدی از راه آهن پورتو میباشد