جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Service quality and customer satisfaction analysis among motorcycle taxi transportation in the Philippines through SERVQUAL dimensions and social exchange theory
چکیده فارسی
با ظهور روش های مختلف حمل و نقل در سراسر جهان، شرکت ها توانایی در نظر گرفتن جنبه های مختلف جابجایی یا تحویل را به دست آورده اند. تاکسی های موتور سیکلت یا MTHS به طور گسترده ای در دسترس بوده اند، اما در مورد خدمات آنها ادبیات کمی در دسترس است. این تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری برای بررسی کیفیت خدمات و رضایت مشتری از MTHS در فیلیپین استفاده کرد. یک تئوری تبادل اجتماعی یکپارچه (SET) و بعد SERVQUAL 5 با 1037 پاسخگوی معتبر به کار گرفته شد و تحلیل علی نشان داد که چگونه اعتماد به کیفیت خدمات تاثیرگذارترین عامل تأثیرگذار بر رضایت مشتری پس از کیفیت خدمات بر رضایت مشتری است. منافع اقتصادی، مدیریت ترافیک و دسترسی در SET مهم تلقی شدند، در حالی که ملموس، همدلی، قابلیت اطمینان و اطمینان در حوزه SERVQUAL قابل توجه بودند. این نشان می دهد که MTHS در فیلیپین به عنوان یک کل، خدمات خوبی ارائه می دهد، ارزش بسیار خوبی برای پول ارائه می دهد و در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل عمومی به غیر از نگرانی های ایمنی، نگرانی های کمتری دارد. علاوه بر این، از یافتهها مشخص شد که رانندگان MTHS اخلاق خوبی دارند، به خوبی آموزش دیدهاند و خدمات حملونقل میتواند آنها را به مکانهای تعیینشده برساند. ارزیابی رضایت مصرف کننده ممکن است تجارت کلی و حمل و نقل کشور را از طریق تأثیر اقتصادی با افزایش رضایت مشتری و استفاده مستمر بهبود بخشد. بنابراین خروجی این مطالعه را می توان در بین خدمات حمل و نقل در سراسر جهان به کار برد و حتی گسترش داد.
Abstract
With the rise of different transportation modalities worldwide, companies have gained the ability to consider different aspects of moving or delivering. Motorcycle taxis or MTHS have been widely available but has little literatures available when it comes to their services. This research employed Structural Equation Modelling to examine the service quality and customer satisfaction of MTHS in the Philippines. An integrated Social Exchange Theory (SET) and SERVQUAL 5 dimensions were employed with 1037 valid respondents and the causal analysis showed how trust on service quality was the most influential factor affecting customer satisfaction after service quality on customer satisfaction. Economic benefit, traffic management, and accessibility were deemed significant under SET, while tangibles, empathy, reliability, and assurance were significant under the SERVQUAL domains. It was indicating that MTHS in the Philippines as a whole, provides good service, provides excellent value for money, and have less concerns compared to other public transportation aside from safety concerns. In addition, it was indicated from the findings that drivers of MTHS have good manners, well trained, and that the transportation service can get them to designated places. Assessing consumer satisfaction may improve the overall business and country transportation through economic impact by the increase in customer satisfaction and continuous utilization. The output of this study can be therefore applied and even extended among transportation services worldwide.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود مقاله تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات و رضایت مشتری در حمل و نقل تاکسی موتور سیکلت در فیلیپین از طریق ابعاد SERVQUAL و نظریه تبادل اجتماعی میباشد