جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Urban public transport system accessibility for different groups of residents: Case of Bratislava city
چکیده فارسی
هدف اصلی مقاله، توصیف عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی شهری (UPTS) در پایتخت جمهوری اسلواکی (براتیسلاوا) در دوره های زمانی مختلف (عجله صبحگاهی، عصر، شب، متوسط روز کاری و آخر هفته) است. یکشنبه) و دسترسی آن را برای گروه های مختلف ساکنان شهر (خانوارهای کم درآمد، افراد بیکار، سالمندان (سن 60+)، کودکان (سن 14-0 سال)، زنان (برای مقایسه، مردان نیز) بیان می کند. ما مجموعه داده های UPTS در براتیسلاوا را با شبکه ارتباطی عابر پیاده ترکیب کردیم و یک منطقه خدمات موثر را شناسایی کردیم که متعاقباً اندازه گروه های جمعیتی مربوطه را تعیین کردیم و در نهایت، عملکرد کل مدل UPTS را با اندازه گیری قابلیت دسترسی تأیید کردیم مقصد انتخابشده، بیمارستان روزینوف، نتایج ما را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد: عملکرد UPTS در هنگام شلوغی صبح، عصر، میانگین روز کاری (دوشنبه تا جمعه) و آخر هفته یکشنبه. در طول این دوره های زمانی، تقریباً همان خطوط اصلی کار می کنند و استفاده بیشتری از نقاط انتقال مشابه وجود دارد. تفاوت عمدتاً در دفعات خروج خطوط خاص نهفته است. در طول شب، این سیستم بر اساس خطوط متفاوتی نسبت به روز عمل میکند و امکان انتقال تنها در یک نقطه/راهرو مرکزی وجود دارد. این واقعیت همچنین بر قابلیت استفاده و دسترسی به UPTS تأثیر می گذارد که در دسترسی به بیمارستان روژینوف که در طول شب بسیار محدود است منعکس می شود. با این حال، دسترسی به بیمارستان توسط UPTS برای ساکنان بیکار، افراد کم درآمد و کودکان بیشتر از میانگین کل ساکنان است که در توزیع زنان نیز منعکس می شود. یک جنبه منفی این است که UPTS برای سالمندان کمتر در دسترس است. باید گفت که این واقعیت در چیدمان فضایی ناهمگون شهر تفاوت چشمگیری دارد. این در اندازه گیری دسترسی ما به بیمارستان روژینوف تأیید شد، جایی که سالمندان تقریباً همان سطح دسترسی به میانگین کل ساکنان را دارند.
Abstract
The main goal of the article is to characterize the functioning of the Urban Public Transport System (UPTS) in the capital city of the Slovak Republic (Bratislava) during different time periods (morning rush, evening, night, average working day, and weekend Sunday) and express its accessibility for various groups of city residents (low-income households, unemployed individuals, seniors (age 60+), children (age 0–14), women (for comparison, men as well). To achieve this goal, we combined datasets of UPTS in Bratislava with the pedestrian communication network and identified an effective service area for which we subsequently determined the sizes of the respective population groups of residents. Finally, we verified the functionality of the entire UPTS model by measuring the accessibility of the selected destination, Ruˇzinov Hospital. Our results could be summarized as follows: The functioning of UPTS is very similar during the morning rush, evening, average working day (Monday to Friday), and weekend Sunday. During these time periods, approximately the same main lines operate, and there is a higher utilization of the same transfer points. The difference lies mainly in the frequency of departures of specific lines. During the night, the system operates based on different lines compared to the daytime, with transfers possible only at one central point/corridor. This fact also affects the usability and accessibility of UPTS, reflected in the accessibility of Ruˇzinov Hospital, which is very limited during the night-time period. However, the accessibility of the hospital by UPTS is higher for the unemployed residents, low-income individuals, and children than the overall residents average, which is also reflected in the distribution of women. A negative aspect is that UPTS is less accessible for seniors. It must be said that this fact varies significantly in the heterogeneous spatial layout of the city. This was confirmed in our measurement of the accessibility to Ruˇzinov Hospital, where seniors have roughly the same level of accessibility as the overall residents average.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود مقاله دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی شهری برای گروه های مختلف ساکنان: مورد شهر براتیسلاوا میباشد