جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

A holistic motility understanding of the social phenomena underlying inter-city high-speed rail commuting: Evidence from China’s Yangtze River Delta

 

چکیده فارسی

همانطور که راه آهن سریع السیر (HSR) گسترده تر می شود، رفت و آمدهای بین شهری به یک پدیده اجتماعی رایج تبدیل می شود، با این حال توجه کمی به دستیابی به درک عمیق تر از وابستگی متقابل عوامل مختلف و نحوه مشارکت آنها در پدیده ها شده است. این مقاله با استفاده از مفهوم تحرک برای چارچوب‌بندی تحلیل‌های مصاحبه‌های عمیق با مسافران HSR بین سوژو و شانگهای در دلتای رودخانه یانگ تسه چین، شکاف را پر می‌کند. به عنوان اولین مطالعه کیفی عمیق در مورد این موضوع، یافته‌های ما درک جامعی از ادراک، تجربه، عادات به خطر افتاده، استراتژی‌ها، و مبادله تصمیم‌گیری زیربنای رفت‌وآمد درون شهری HSR در پشت اعداد حرکتی تاریک را پیش می‌برد. این شواهد تجربی جدید از رفت و آمد HSR

وابستگی متقابل سه عنصر تحرک (محدوده امکانات، شایستگی و تخصیص شناختی) را روشن می کند. با فرصت‌های شغلی بهتری که توسط HSR در دسترس است، اما به دلیل ماهیت کار، موقعیت‌های شخصی و خانوادگی، و محدودیت‌های تحرک، تخصیص شناختی مسافران HSR منجر به عادات و استراتژی‌های عمدی مختلفی برای رفت‌وآمد روزانه، هفتگی و انعطاف‌پذیر می‌شود که یک امر مخاطره‌آمیز است. تعادل بین شایستگی فردی و دامنه احتمالات ناشی از HSR اعم از شرایط مطلوب یا نامطلوب. این موضوعات ارزش تحرک را برای ارزیابی‌های انتقادی سیاست حمل‌ونقل و حوزه‌های سیاست مرتبط‌تر برای دستیابی به بهبود بعدی رفاه شخصی منعکس می‌کنند. همچنین، رفت‌وآمد یک طرفه غالب از شهرهای کوچک‌تر همسایه به نیروگاه اقتصادی نشان‌دهنده نیاز به استراتژی‌هایی است که عملکرد اقتصادی و دسترسی حمل‌ونقل را هماهنگ می‌کند و الگوهای اقتصادی و رفت‌وآمد دو طرفه بهتری را در بلندمدت ایجاد می‌کند.

 

Abstract

As high-speed rail (HSR) becomes more widespread, inter-city commuting is becoming an increasingly prevalent social phenomenon, yet little attention has been paid to obtaining a deeper understanding of the interdependence of various factors and how they contribute to the phenomena. This paper fills the gap by utilising the concept of motility to frame the analyses of in-depth interviews with HSR commuters between Suzhou and Shanghai in China’s Yangtze River Delta. As the first in-depth qualitative study on this topic, our findings advance a holistic understanding of the perception, experience, compromised habits, strategies, and decision trade-off underlying the HSR intercity commuting behind the dark mobility numbers. This new empirical evidence of HSR commuting sheds light on the interdependence of the three elements of motility (range of possibilities, competence and cognitive appropriation). With better employment opportunities accessible by HSR, yet due to the nature of work, personal and family situations, and mobility constraints, cognitive appropriation of HSR commuters leads to various deliberate habits and strategies for daily, weekly, and flexible commuting, which is a precarious balance between individual competence and range of possibilities prompted by HSR either favourable or unfavourable conditions. These issues reflect the value of motility for critical assessments of transport policy and wider associated policy areas to achieve subsequent improvement of personal well-being. Also, the dominant one-way commuting from neighbouring smaller cities to economic powerhouse reflects a need for strategies that coordinate economic function and transport accessibility and enable better balanced two-way economic and commuting patterns in the long run.