جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Who paid for COVID-19? Income distribution analysis of Finnish seaports

 

چکیده فارسی

همه‌گیری COVID-19 در سال ۲۰۲۰ به بنادر فنلاند ضربه زد. این پژوهش تحلیل می‌کند که تأثیرات همه‌گیری چگونه بین ذینفعان توزیع شده است: مالکان، کارکنان، تأمین‌کنندگان، مالیات‌دهندگان و بستانکاران. داده‌های تحلیل شده شامل ۱۸ بندر دریایی بود که بخش عمده‌ای از حجم حمل و نقل دریایی کشور را تشکیل می‌دادند. بنادر از نظر اندازه، نوع کسب‌وکار و مالکیت و سایر موارد با یکدیگر تفاوت دارند. تحلیل بر اساس داده‌های رسمی صورت‌های مالی بود که به صورت بیانیه‌های ارزش افزوده ترجمه شد و جریان‌های درآمدی به ذینفعان را تفکیک کرد. نتایج نشان داد که تفاوت‌های قابل‌توجهی بین تغییر درآمد ذینفعان به دلیل همه‌گیری وجود نداشت. از نظر اجتماعی، واکنش شرکت‌های بندری به ناملایمات همه‌گیری از نظر توزیع درآمد متعادل بود و درآمد مالکان را در اولویت قرار نداده بود.

 

Abstract

The COVID-19 pandemic hit the Finnish ports in 2020. This research analyses how the effects of the pandemic were distributed between the stakeholders: owners, employees, suppliers, taxman and creditors. The analysed data covered 18 seaports that represented the majority share of the country’s seaborne transport volumes. The ports differ from each other with regards to their size, type of business and ownership, among other things. The analysis is based on official financial statement data that was translated into value added statements distinguishing the income streams to stakeholders. The results showed that there were no substantial differences between the stakeholders’ income change due to the pandemic. From the societal, the seaport companies’ responses to the pandemic adversities were socially balanced in terms of income distribution, and not prioritising owners’ income.