جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Exploring the potential and viability of inland waterway transport as a sustainable passenger transportation solution in emerging countries

 

چکیده فارسی

چالش‌های فزاینده حمل‌ونقل و استفاده روزافزون از وسایل نقلیه شخصی در کشورهای در حال ظهور، بررسی روش‌های جایگزین پایدار حمل و نقل را ضروری می‌سازد. یک روش مبتنی بر رفتار سه مرحله ای برای ارزیابی قابلیت حمل و نقل آبراهی داخلی (IWT) به عنوان یک راه حل پایدار برای چالش های حمل و نقل مسافر که کشورهای در حال ظهور با آن مواجه هستند، پیشنهاد شده است. این رویکرد شامل شناسایی مناطق مداخله، توسعه مدل‌های اقتصادسنجی و پیشنهاد بهترین سناریوهای عملیاتی است. مناطق مداخله بر اساس تجزیه و تحلیل رضایت از اهمیت شناسایی می شوند و مدل های اقتصادسنجی برای کمی کردن سود ایجاد می شوند. این مطالعه نه حوزه مداخله کلیدی را از نظر ویژگی‌های کیفی و کمی شناسایی کرد که به عنوان نقطه شروع برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی بعدی عمل کرد. نتایج مقادیر قابل‌توجهی WTP را برای ویژگی‌های کیفی (ایمنی، امنیت و سطح ازدحام) IWT نشان داد، که نشان‌دهنده نیاز مبرم برای بهبود در این ویژگی‌ها است. این مطالعه به وضوح امکان افزایش کیفیت خدمات IWT را بدون تحمیل بار مالی اضافی بر دولت نشان می دهد. سناریوی پیشنهادی در مقایسه با سناریوی پایه مزایای قابل توجهی را برای مسافران ارائه می دهد. این مطالعه استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای افزایش خدمات IWT ارائه می‌کند، و بدون افزایش کرایه در کوتاه‌مدت، بهبودهایی را ارائه می‌کند. با اتخاذ سناریوی کوتاه مدت و کسب مقبولیت عمومی، سناریوی بلندمدت توصیه شده که شامل افزایش کرایه است، به تدریج قابل اجرا است. اگرچه یافته‌ها مختص مورد مورد مطالعه است، روش‌شناسی و تجربه را می‌توان برای ارتقای خدمات IWT در هر کجا که قابل اجرا باشد، به کار برد.

 

Abstract

The mounting transportation challenges and the ever-increasing usage of private vehicles in emerging countries necessitate an investigation into alternative sustainable modes of transportation. A three-stage behavioral based methodology is proposed for evaluating the viability of Inland Waterway Transportation (IWT) as a sustainable solution to the passenger transportation challenges faced by emerging nations. The approach includes identification of intervention areas, development of econometric models and recommendation of the best operational scenarios. The intervention areas are identified based on Importance Satisfaction Analysis and econometric models are developed to quantify benefit. The study identified nine key intervention areas in terms of qualitative and quantitative attributes, which served as the starting point for subsequent analysis and evaluation. The result showed substantially higher WTP values for the qualitative attributes (safety, security, and crowding level) of IWT, which indicates the pressing need for improvements in these attributes. The study clearly shows the possibility of enhancing the service quality of IWT without putting additional financial burden on the Government. The recommended scenario offers substantial benefits to travelers as compared to the base scenario. The study offers both short-term and long-term strategies to enhance IWT services, providing improvements without fare increments in the short term. Upon adopting the short-term scenario and gaining public acceptance, the recommended long-term scenario, which includes fare increments, can be gradually implemented. Although the findings are specific to the case studied, the methodology and experience can be applied to enhance IWT services wherever applicable.