جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Developing a decentralized community of practice-based model for on- demand electric car-pooling towards sustainable shared mobility
چکیده فارسی
در حال حاضر، اکثر خدمات جمعآوری خودرو به یک شخص ثالث مرکزی وابسته است که این پلتفرمها را مستعد حفظ حریم خصوصی دادهها، نگرانیهای امنیتی و یک نقطه شکست میکند. علاوه بر این، رانندگان و مسافران با هزینه های مختلف خدمات توسط ارائه دهنده خدمات تحرک الکتریکی دریافت می شوند. ظهور فناوریهای نوظهور مانند فناوریهای دفتر کل توزیعشده (DLT) میتواند اعتماد را تقویت کند، مدلهای تجاری ادغام خودروهای الکتریکی را تقویت کند. از این رو، DLT برای ذخیره سفرهای جمع آوری خودروهای الکتریکی، اطلاعات رانندگان و مسافران برای اطمینان از حریم خصوصی کاربر و حفظ امنیت استفاده می شود. به طور مشابه، نظریه های عمل اجتماعی مانند جامعه عمل (CoP) به تدریج به عنوان یک ساختار مهم در جوامع در نظر گرفته می شود زیرا به توسعه و به اشتراک گذاری منابع در بین گروه ها کمک می کند. اما توجه بسیار کمی به بررسی نحوه استفاده از CoP برای حمایت از طراحی ادغام خودروهای الکتریکی غیرمتمرکز بر اساس تقاضا اختصاص داده شده است. با استفاده از CoP و DLT، این مقاله یک جامعه غیرمتمرکز از مدل مبتنی بر تمرین را پیشنهاد میکند که رانندگان را قادر میسازد خدمات جمعآوری خودروهای الکتریکی را منتشر کنند و مسافران بدون وابستگی به شخص ثالث قابل اعتماد، با یک راننده مطابقت داده شوند. یک مرور ادبیات سیستماتیک برای جمعآوری دادهها اتخاذ شد و یک مطالعه موردی از ادغام خودروهای الکتریکی غیرمتمرکز بر اساس تقاضا ارائه شد. یافتههای این مطالعه، مفهومسازی CoP را برای بهبود ادغام خودروهای الکتریکی غیرمتمرکز بر حسب تقاضا برجسته میکند و بینشهایی را در مورد مکانیسمهای غیرمتمرکز کارآمد برای ادغام خودروهای الکتریکی ارائه میکند. از نظر تئوری، این مقاله مشکلات کنونی را شناسایی میکند، که پیشرفتهترین فنآوری استخراج خودروهای الکتریکی غیرمتمرکز است. برای پیامدهای سیاست، این مطالعه دستورالعملهایی را برای اداره و مدیریت مؤثر توسعه ادغام خودروهای الکتریکی مورد تقاضا برای حملونقل عمومی پایدار ارائه میکند.
Abstract
Presently, majority of car-pooling services depend on a central third party which makes these platforms susceptible to data privacy, security concerns, and a single point of failure. Moreover, drivers and passengers are charged with different services fees by the electric mobility service provider. The emergence of emerging technologies such as Distributed Ledger Technologies (DLT) can foster trust, boost electric car-pooling business models. Hence, DLT is utilized to store electric car-pooling trips, drivers, and passengers’ information to ensure user privacy and maintain security. Similarly, social practice theories such as Community of Practice (CoP) is progressively considered as a significant structure within societies as it aids the development and sharing of resources across groups. But very little attention has been devoted to examined how CoP can be employed to support the design of decentralized on-demand electric car-pooling. Leveraging CoP and DLT, this paper proposes a decentralized community of practice-based model that enables drivers to publish electric car-pooling services and passengers to be matched to a driver without depending on a trusted third party. A systematic literature review was adopted to collect data and a case study of a decentralized on-demand electric car-pooling was presented. Findings from this study highlights conceptualization of CoP for improving decentralized on-demand electric car-pooling and provide insights on efficient decentralized mechanisms for electric car-pooling. Theoretically, this article identifies the current problems, state-of-the-art of decentralized electric car-pooling. For policy implications this study provides guidelines to effectively govern and manage the development of on-demand electric car-pooling for sustainable public transportation.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود مقاله توسعه یک جامعه غیرمتمرکز از مدل مبتنی بر عمل برای ادغام خودروهای الکتریکی بر اساس تقاضا به سمت تحرک مشترک پایدار میباشد