جزئیات محصول

دستیابی به اهداف خصوصی سازی شرکت های بزرگراه ژاپنی

دستیابی به اهداف خصوصی سازی شرکت های بزرگراه ژاپنی

قیمت: 30,000 تومان

خرید فایل


مشاهده پیشنمایش

پیشنمایش برای محصولاتی که نیاز به نمایش دمو دارند می باشد

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Achievement of privatization objectives of Japanese expressway companies

 

چکیده فارسی

در سال ۲۰۰۵، چهار شرکت دولتی مرتبط با جاده‌های ژاپن خصوصی‌سازی شدند و به شرکت‌های بزرگراهی تبدیل شدند تا سه هدف اصلی را محقق کنند: بازپرداخت پایدار بدهی‌های با بهره، ساخت سریع و ارزان بزرگراه‌ها، و ارائه خدمات متنوع. در حال حاضر، تمامی سهام سه شرکت نیپون اکسپرس‌وی در مالکیت دولت ژاپن است؛ با این حال، دولت قصد دارد در آینده به بررسی امکان عرضه عمومی سهام خود بپردازد. برای تشویق به بحث در مورد خصوصی‌سازی بیشتر شرکت‌های بزرگراهی، بررسی وضعیت اهداف اولیه و عواملی که به دستیابی یا عدم دستیابی به آنها کمک کرده‌اند، ضروری است. با تحلیل اسناد توافق‌نامه‌های آژانس بازپرداخت بدهی و نگهداری بزرگراه ژاپن و اطلاعات روابط سرمایه‌گذاران، این مطالعه وضعیت دستیابی به اهداف مذکور را روشن کرده و عواملی را که به دستیابی به آنها کمک کرده‌اند، شناسایی می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که هدف بازپرداخت بدهی‌های با بهره محقق شده است، اما در مورد هدف ساخت سریع و ارزان بزرگراه‌ها همچنان ابهام وجود دارد. علاوه بر این، هدف ارائه خدمات متنوع نیز محقق نشده است. نتایج نشان می‌دهد که شناسایی عوامل مرتبط با دستیابی یا عدم دستیابی به اهداف می‌تواند به خصوصی‌سازی بیشتر این شرکت‌ها به صورت مؤثرتری کمک کند.

 

Abstract

In 2005, Japan’s four road-related public corporations were privatized into expressway companies to achieve three main objectives: steady repayment of interest-bearing debt, early and inexpensive construction of expressways, and provision of various services. Currently, all shares of the three Nippon Expressway Companies are owned by the Japanese government; however, the government plans to consider listing its shares in the future. To promote discussion on further privatization of expressway companies, examining the status of the original objectives and the factors that have contributed to their achievement or non-achievement is imperative. By analyzing the Japan Expressway Holding and Debt Repayment Agency agreement documents and investor relations information, this study clarifies the achievement status of the aforementioned objectives and identifies factors that have contributed to their attainment. The findings indicate that while the objective of repaying interest-bearing debt has been achieved, there is still ambiguity regarding the early and inexpensive construction of the expressway objective. Furthermore, the objective of providing various services has not been achieved. The results indicate that identifying the factors related to the achievement or non-achievement of the objectives can help further privatize these companies more efficiently.