جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

A phase-based perspective on urban demand responsive transport: A case study of Viavan pilot in Helsinki Capital Region

 

چکیده فارسی

علی‌رغم تلاش‌های طولانی مدت، خدمات حمل‌ونقل پاسخگو به تقاضای بلادرنگ (DRT) هنوز در تلاش هستند تا بخشی از سیستم‌های تحرک شهری پایدار باشند. در میان رویکردهای مختلف برای درک ماهیت در حال تغییر سرویس DRT، یک دیدگاه طولی بسیار موثر یافت شده است. این مطالعه موردی از یک خلبان DRT شهری را ارائه می‌کند که توسط Viavan در منطقه پایتخت هلسینکی، فنلاند اداره می‌شود. تحقیقات چارچوبی را برای تجزیه و تحلیل طولی ایجاد و اجرا می کند، در حالی که از دیدگاه چند سطحی (MLP) در مورد انتقال پایداری استفاده می کند. داده های سفر DRT برای درک مسیر خدمات به صورت طولی در فازهای خاص، که از طریق تغییرات کلیدی در طراحی سرویس مشخص شده است، استفاده می شود. علاوه بر این، چارچوب از تجزیه و تحلیل سه سطحی پارامترهای سرویس استفاده می کند تا تجزیه و تحلیل عمیق را در مطالعه تغییرات بین فازی و درون فازی ارائه دهد. رویکرد مطالعه موردی همچنین پیشینه منطقه خدمات جامع و زمینه اجرای خدمات را برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل فراهم می کند. نتایج

نقش مکمل DRT شهری را برای خدمات حمل و نقل عمومی ثابت نشان می دهد و به چالش های خاصی برای هماهنگی کارآمد اشاره می کند. علاوه بر این، تحلیل به مجموعه‌ای از عوامل رژیم اشاره می‌کند که باید برای درک بیشتر مسیر خدمات در نظر گرفته شوند. در عمل، باید بر توسعه اکوسیستم تحرک و شیوه های مدیریتی تأکید ویژه شود. مطالعات موردی DRT در آینده باید چارچوب‌ها، شاخص‌ها و روش‌های بیشتری را با استفاده از تئوری انتقال پایداری برای درک بیشتر مسیرهای خدمات در طول زمان توسعه دهند.

 

Abstract

Despite decade-long efforts, real-time demand-responsive transport (DRT) services are still struggling to be a part of sustainable urban mobility systems. Among various approaches to understand the changing nature of DRT service, a longitudinal perspective has been found very effective. This study presents the case of an urban DRT pilot operated by Viavan in the Helsinki Capital Region, Finland. Research develops and implements a framework for longitudinal analysis, while drawing from the multi-level perspective (MLP) on sustainability transitions. DRT trip data is used to understand the service trajectory longitudinally over specific phases, delineated through key changes in service design. In addition, the framework uses three-level analysis of service parameters, to provide in-depth analysis in studying inter-phase and intra-phase changes. Case study approach also provides a comprehensive service area background and service implementation context to support the analysis. Results shows the complementary role of the urban DRT to fixed public transport services and points out certain challenges for efficient coordination. In addition, the analysis points towards a set of regime factors that should be considered for further understanding of the service trajectory. In practice, special emphasis should be paid on developing the mobility ecosystem and managerial practices. Future DRT case studies should develop additional frameworks, indicators and methods by drawing from sustainability transitions theory, to further understand service trajectories over time.