جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Methodological approach to obtain key attributes affecting the adoption of plug-in hybrid electric vehicle
چکیده فارسی
این مطالعه یک رویکرد روششناختی را برای اولویتبندی مجموعهای از ویژگیهای کلیدی که بر ادراک مصرفکنندگان نسبت به خودروهای هیبریدی برقی قابل شارژ (PHEV) در یک زمینه معمولی هندی تأثیر میگذارند، نشان میدهد. بر اساس جستجوی ادبیات، مجموعهای منحصربهفرد از ۲۲ ویژگی که بر پذیرش PHEV تأثیر میگذارند، انتخاب شدند و ادراک صاحبان خودروهای معمولی نسبت به این ویژگیها از دو کلانشهر هند، یعنی دهلی و کلکته جمعآوری شد. در ابتدا، از آزمون H-کروسکال-والیس برای بررسی ناهمگونی در ادراک مصرفکنندگان نسبت به ویژگیهای مرتبط با PHEV در گروههای مختلف جمعیتی استفاده شد. مطالعه ناهمگونی نشان داد که تفاوت معناداری در ادراک چندین ویژگی در بین دو شهر وجود دارد. پس از آن، از تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) برای شناسایی مجموعهای از عوامل نهفته که بر انتخاب PHEV در هر دو شهر تأثیر میگذارند، استفاده شد. برای رتبهبندی ویژگیها در هر عامل نهفته، از تحلیل رابطه خاکستری (GRA) بهره گرفته شد. بر اساس نتایج EFA و GRA، هزینه خرید، ایمنی، سیستم تهویه مطبوع، ضمانت باتری، در دسترس بودن شارژ عمومی، زمان شارژ باتری و انتشار گازهای اگزوز به عنوان ویژگیهای کلیدی که بر پذیرش PHEV تأثیر میگذارند، شناسایی شدند. چنین یافتههایی میتواند به خودروسازان و دولت کمک کند تا بر ویژگیهای اولویتدار تأکید بیشتری داشته باشند و جذابیت PHEV را در میان مصرفکنندگان هندی افزایش دهند.
Abstract
The present study demonstrates a methodological approach to prioritize a key set of attributes influencing consumer perception towards Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) in a typical Indian context. Based on the literature search, an exclusive set of 22 attributes influencing PHEV adoption were selected and conventional car owners’ perception towards these attributes were collected from two Indian megacities, namely Delhi and Kolkata. Initially, Kruskal-Wallis H-test was used to investigate heterogeneity in consumer perception towards PHEV-related attributes across different population subgroups. The heterogeneity study revealed a significant difference in perception for several attributes across the two cities. Subsequently, Exploratory Factor Analysis (EFA) was used to identify a set of latent factors influencing PHEV choice for both cities. For ranking of attributes within each latent factor, Grey Relation Analysis (GRA), was employed. Based on the EFA and GRA results, purchase cost, safety, air conditioning, battery warranty, public charging availability, battery recharging time, and tailpipe emission are identified as key attributes affecting PHEV adoption. Such findings could guide the car manufacturers and the government to lay an added emphasis on the priority attributes to enhance the appeal of PHEV as a mode among Indian consumers.
| صفحه قابل مشاهده:
رویکرد روششناختی برای به دست آوردن ویژگیهای کلیدی مؤثر بر پذیرش خودروی الکتریکی هیبریدی میباشد