جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

A comparative study of bike-sharing and e-scooter sharing users and services in a college town during COVID-19

 

چکیده فارسی

خدمات حمل و نقل خرد مشترک در طول دهه گذشته افزایش شدیدی را تجربه کرده است که تنها به دلیل بیماری همه گیر مانع از آن شده است. خدمات به اشتراک گذاری دوچرخه و اسکوتر الکترونیکی دو سرویس اصلی حمل و نقل میکرو مشترک هستند و اغلب شبیه هم به نظر می رسند. با این حال، آنها ممکن است به دلیل روندهای مختلف تحرک، مرتبط با هر سرویس، متفاوت باشند، که ناشی از عادات استفاده متمایز، به ویژه در محیط دانشگاه، متمایز از شهرهای بزرگ است. در این رابطه، درک محدودی از تفاوت یا مشابه بودن خدمات اشتراک دوچرخه و اشتراک‌گذاری اسکوتر الکترونیکی از نظر ویژگی‌های کاربر در محوطه دانشگاه وجود دارد. علاوه بر این، تأثیر همه‌گیری COVID-19 بر تحرک خرد مشترک در محیط‌های دانشگاه مورد بررسی قرار نگرفته است. هدف این مطالعه این است: (الف) موانع و مزایای درک شده کاربران را که با هر سرویس مرتبط است، آشکار کند، (ب) تعیین کند که آیا ویژگی‌ها و ترجیحات کاربر بین کاربران اشتراک‌گذاری دوچرخه و اسکوترهای الکترونیکی متفاوت است، (ج) ارزیابی چگونگی عادات سفر و ویژگی‌های کاربر می‌تواند به تعیین هدف سفر سرویس‌های جابجایی خرد مشترک کمک کند، و (د) هر گونه تغییر در ویژگی‌های سفر، یعنی هدف و طول سفر، به دلیل COVID-19 برای هر دو سرویس را تشخیص دهد. برای این منظور، نظرسنجی بین اکتبر 2019 و اوت 2020 در وست لافایت، ایندیانا، محل دانشگاه پردو انجام شد و 615 پاسخ جمع آوری شد. آزمایش‌های مقایسه‌ای برای ارزیابی تغییر در هدف سفر و طول سفرهای اشتراک‌گذاری دوچرخه و اسکوتر الکترونیکی در طول همه‌گیری انجام شد. مشخص شد که تعداد سفرهای رفت و آمد پس از کووید-19 افزایش یافته است، در حالی که میانگین طول سفر در طول کووید-19 برای اشتراک دوچرخه افزایش یافته است اما برای اسکوترهای الکترونیکی افزایش نمی یابد. نتایج رگرسیون لجستیک باینری نشان می‌دهد که کاربران اشتراک‌گذاری اسکوتر الکترونیکی و اشتراک‌گذاری دوچرخه ویژگی‌ها و ترجیحات متفاوتی دارند، که الگوهای استفاده متنوعی را نشان می‌دهد. یافته‌های مطالعه پیامدهای ارزشمندی برای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و سیاست در شهرهای کالج ارائه می‌دهد.

 

Abstract

Shared micro-mobility services have seen a sharp increase during the last decade only to be hindered by the pandemic. Bike-sharing and e-scooter sharing services are the two main services of shared micro-mobility and are often perceived to be similar. However, they may differ because of different mobility trends, associated with each service, stemming from distinct usage habits, particularly in a campus setting, distinct from major cities. In this regard, there is limited understanding of how bike-sharing and e-scooter sharing services differ or are similar in terms of user characteristics within a campus context. Moreover, the effect of the COVID-19 pandemic on shared micro-mobility in campus settings has not been investigated. This study aims to: (a) uncover the users’ perceived barriers and benefits that are associated with each service, (b) determine whether user characteristics and preferences differ between bike-sharing and e-scooter users, (c) evaluate how travel habits and user characteristics can help determine trip purpose of shared micro-mobility services, and (d) detect any change in trip characteristics, namely trip purpose and length, due to COVID-19 for both services. To this end, a survey was conducted between October 2019 and August 2020 in West Lafayette, Indiana, home of Purdue University, gathering 615 responses. Comparative tests were carried out to evaluate the change in trip purpose and length of bike-sharing and e-scooter sharing trips during the pandemic. It was found that commuting trips increased in frequency after COVID-19, while the average trip length during COVID-19 increased for bike-sharing but not for e-scooters. Binary logistic regression results indicate that e-scooter sharing and bike-sharing users hold different characteristics and preferences, which suggests diverse usage patterns. The study findings offer valuable implications for transportation and policy planning in college towns.