جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Exploring the relationship between socioeconomic and delivery factors, traffic violations, and crashes involving motorcycle couriers

 

چکیده فارسی

موتورسیکلت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و سرعت خود، عموماً تحویل شهری را در برزیل ارائه می‌کنند. با این حال، دانش محدودی در مورد چگونگی ارتباط فعالیت‌های پیک موتورسیکلت با ایمنی جاده وجود دارد، که مانع توسعه سیاست‌های عمومی برای بهبود فعالیت موتورسیکلت می‌شود. این مقاله رابطه بین عوامل اجتماعی-اقتصادی و تحویل، تخلفات ترافیکی و تصادفات پیک موتورسیکلت را بررسی می کند. داده های اعلام شده از پیک های موتورسیکلت در بلو هوریزونته (برزیل) از یک نظرسنجی مبتنی بر وب به دست آمد. یک مدل توبیت برای شناسایی رابطه پیشنهادی توسط تجزیه و تحلیل مربوط به تخلفات ترافیکی و تصادفات برآورد شد. یافته ها نشان داد که تجربه رانندگی موتور سیکلت بر فراوانی تخلفات رانندگی و تصادفات تأثیر منفی دارد. علاوه بر این، نرخ حوادث تخلفات رانندگی 1.153 برابر نرخ حوادث تصادف است. سن، تجربه رانندگی موتور سیکلت، ساعات کاری روزانه و قراردادهای غیررسمی کار بر تعداد تخلفات رانندگی تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، تجربه رانندگی موتور سیکلت، تحصیلات ابتدایی، تحصیلات دبیرستانی و تعداد تخلفات رانندگی گزارش شده توسط پاسخ دهندگان بر تعداد تصادفات تأثیر می گذارد. قانون‌گذاری مؤثر و اجرای فشرده می‌تواند از رفتار عدم انطباق پیک‌های موتورسیکلت جلوگیری کند. علاوه بر این، آموزش، حقوق کار، و افزایش آگاهی در مورد خطرات ایمنی می تواند کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

 

Abstract

Motorcycles generally provide urban deliveries in Brazil because of their flexibility and speed. However, there is limited knowledge about how motorcycle courier activities relate to road safety, which hampers public policy development to improve motorcycle activity. This paper explores the relationship between socioeconomic and delivery factors, traffic violations, and motorcycle courier crashes. Declared data from motorcycle couriers in Belo Horizonte (Brazil) was obtained from a web-based survey. A Tobit model was estimated to identify the relationship proposed by the analysis involving traffic violations and crashes. Findings showed that the motorcycle driving experience has a negative impact on the frequency of traffic violations and crashes. Moreover, the traffic violation incident rate is 1.153 times the crash incident rate. Age, motorcycle driving experience, daily working hours, and informal employment contracts influence the frequency of traffic violations. On the other hand, the motorcycle driving experience, elementary school education, high school education, and the number of traffic violations reported by the respondents influence the frequency of crashes. Effective legislation and intensive enforcement can inhibit the non-conformity behaviour of motorcycle couriers. In addition, training, labour rights, and raising awareness of safety hazards can improve their quality of life.