جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Impact of home-school commuting mode choice on carbon footprint and sustainable transport policy scenarios

 

چکیده فارسی

استفاده از ماشین برای رفت و آمد به مدرسه مسئول مقدار قابل توجهی از انتشار CO2 است که تأثیر منفی بر تغییرات آب و هوا دارد و نیاز به اقدام دارد. ما 8343 پاسخ را از طریق یک نظرسنجی آنلاین قبل از همه‌گیری کووید-19 (نوامبر/دسامبر 2019) از نمونه‌ای از مدارس واقع در استان Varese (شمال غربی ایتالیا) جمع‌آوری کردیم. اول، این مطالعه انتشار CO2 در رفت و آمد خانه-مدرسه را از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس مدارس انتخابی، هم در سناریوی شروع و هم در سناریوهای خط‌مشی تخمین می‌زند، که باعث ایجاد تغییرات بالقوه متفاوت از خودرو به سمت وسایل حمل‌ونقل پایدارتر می‌شود. دوم، مرتبط ترین عوامل انتخاب حالت حمل و نقل را برای رفت و آمد مدرسه تعیین می کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در دبیرستان، حتی اگر سفرهایشان عموما طولانی‌تر باشد، انتشار CO2 کمتری نسبت به معلمان/کارکنان و دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی دارند، به دلیل استفاده فشرده‌تر از حمل‌ونقل عمومی. سناریوی خوش بینانه تغییر 75 درصدی از استفاده از خودرو به پیاده روی، برای مسافت های مدرسه خانگی تا 2 کیلومتر، و حمل و نقل عمومی، برای فواصل بین 2 تا 10 کیلومتر، مقدار زیادی از انتشار CO2 را که در محدوده 60 تا گنجانده شده است، صرفه جویی می کند. 67 درصد زمانی که دانش‌آموزان و معلمان/کارکنان وسایل حمل‌ونقل را برای رفت‌وآمد مدرسه انتخاب می‌کنند، فاصله و زمان سفر دو عامل مرتبط هستند. شناسایی سیاست‌های مناسب حمل‌ونقل پایدار باید ویژگی‌های جغرافیایی، شهری و زیرساختی مکانی که هر مدرسه در آن واقع شده و مسیرهای سفر در نظر گرفته شود.

 

Abstract

Car use for commuting to school is responsible of a significant amount of CO2 emissions, negatively impacting on climate change and calling for action. We collected 8,343 responses through an online survey before the Covid- 19 pandemic (November/December 2019) from a sample of schools located in the province of Varese (Northwest of Italy). First, the study estimates the home-school commuting CO2 emissions from students and school staff of the selected schools, both in the starting scenario and in policy scenarios, inducing different potential shifts from car towards more sustainable transport means. Second, it determines the most relevant factors of transport mode selection for school commuting. The findings show that students at high school, even if their trips are generally longer, have lower CO2 emissions than teachers/staff and students of primary and middle schools, because of a higher intensive use of public transport. The optimistic scenario of a 75% shift from car use to walking, for home-school distances up to 2 km, and to public transport, for distances between 2 and 10 km, would save a big amount of CO2 emissions, included in the range 60–67%. Travel distance and time are the two most relevant factors, when students and teachers/staff select the transport means for school commuting. The identification of appropriate sustainable transport policies should consider the geographical, urban, and infrastructural characteristics of the place in which each school is located and of the travel routes.