جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Exploring supply chain and regional resilience through the analysis of the transport dimension

 

چکیده فارسی

علیرغم نقش کلیدی که زنجیره های تامین جهانی (GSC) و به طور خاص، عملکرد حمل و نقل و لجستیک ممکن است در عملکرد مناطق ایفا کند، کمبود ابزارهای تحلیلی وجود دارد که داده های تولید شده توسط عملیات زنجیره تامین را به معیارهای کمی تبدیل کند. سیاست گذاران برای شناسایی علائم اولیه آسیب پذیری های احتمالی و ارزیابی میزان انعطاف پذیری GSC در سطح منطقه ای. در تلاشی برای پر کردن این شکاف، ما یک شاخص انعطاف‌پذیری حمل‌ونقل (TRI) ارائه می‌کنیم که امکان ارزیابی چگونگی تأثیر زنجیره‌های حمل و نقل بر انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین و در نتیجه انعطاف‌پذیری منطقه‌ای را فراهم می‌کند. شاخص ما، بر اساس داده‌های در دسترس عموم - آمارهای مربوط به جریان تجارت خارجی ارائه شده توسط گمرک اسپانیا، شاخص عملکرد لجستیک بانک جهانی و شاخص اتصال دوجانبه کشتیرانی لاینر UNCTAD - بین عوامل تعیین‌کننده‌ای که شرکت در مورد آنها تصمیم‌گیری مستقیم دارد متمایز می‌کند. کنترل، و آنهایی که با انتخاب بازار عرضه مرتبط هستند (ابعاد بازار و کلان). TRI برای مناطق اسپانیایی (NUTS2) با استفاده از رویکرد سود از شک (BoD) برای تجزیه و تحلیل پوششی داده ها (DEA) و اعمال یک مجموعه وزنی مشترک (CSW) برای انتخاب وزن ها به کار می رود. اجزای شاخص در تحلیل خاص ما، بازار و مولفه های اقتصاد کلان 84 درصد از وزن کل TRI را تشکیل می دهند. علیرغم وزن نسبی پایین بعد شرکت، درجه بالای همگنی در بازار و نمرات اقتصاد کلان به این معنی است که بعد شرکت نقش کلیدی در انعطاف پذیری نسبی مناطق اسپانیا ایفا می کند.

 

Abstract

Despite the key role that global supply chains (GSC), and more specifically, the transport and logistics function, might play in the performance of regions, there is a lack of analytical tools that turn the data generated by supply chain operations into quantitative metrics allowing policymakers to identify early signals of potential vulnerabilities and assess how resilient the GSC are at regional level. In an effort to fill this gap, we present a Transportation Resilience Index (TRI) that permits evaluating how transport chains affect supply chain resilience and, consequently, regional resilience. Our index, based on publicly available data –statistics on foreign trade flows provided by the Spanish Customs, the World Bank’ Logistics Performance Index and the UNCTAD’ Bilateral Liner Shipping Connectivity Index 􀀀 differentiates between the determinants over which the company has direct decision-making control, and those linked to the selection of the supply market (market and macro dimensions). The TRI is applied to the Spanish regions (NUTS2) by using the Benefit-of-the-Doubt (BoD) approach to Data Envelopment Analysis (DEA) and applying a Common Set of Weights (CSW) for the selection of the weights to the index components. In our specific analysis, the market and macroeconomic components account for 84% of the total weight of the TRI. Despite the lower relative weight of the company dimension, the high degree of homogeneity in the market and macroeconomic scores means the company dimension plays a key role in the relative resilience of the Spanish regions.