جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامهریزی حملونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامهریزی حملونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.
عنوان انگلیسی
Examining Travel Mode Preference for the COVID-19 Post-Vaccination Period: Insights from Dhaka, Bangladesh
چکیده فارسی
این تحقیق ترجیحات عموم مردم را نسبت به حالت های سفر در زمان های پس از واکسیناسیون COVID-19 بررسی می کند. ابتدا، یک نظرسنجی پرسشنامهای در داکا، بنگلادش، برای جمعآوری اطلاعات در مورد ویژگیهای جمعیتشناختی اجتماعی، انتخابهای سفر قبل، حین، و بعد از همهگیری، و نگرش نسبت به حملونقل عمومی، حملونقل فعال و ماشین شخصی انجام میشود. در مرحله بعد، سه مدل لاجیت مرتب شده برای بررسی چگونگی تغییر ترجیحات حالت در بین جمعیتشناختی اجتماعی، ویژگیهای سفر، و ادراک ریسک ایجاد میشوند. این تحقیق عواملی را شناسایی میکند که به ترجیح حالت سفر مسافران کمک میکنند و همچنین عواملی را که به عنوان بازدارنده عمل میکنند، شناسایی میکند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تغییر قابل توجهی از حمل و نقل عمومی به خودروی شخصی و حمل و نقل فعال وجود خواهد داشت. افراد برای اینکه بتوانند پیاده یا با دوچرخه به محل کار خود بروند، ممکن است به فکر نقل مکان به محل کار خود باشند. افرادی که قبل از واکسیناسیون از خودروی شخصی استفاده میکنند، ممکن است پس از واکسیناسیون به این کار ادامه دهند. علاوه بر این، زنان بیشتر وسایل نقلیه شخصی را ترجیح می دهند در حالی که افراد بالای 49 سال کمتر به وسایل نقلیه عمومی ترجیح می دهند. نتایج همچنین نشان میدهد که استفاده از خدمات تحویل غذا، اشتراک سواری، و کار از خانه به طور قابلتوجهی بر ترجیح حالت سفر تأثیر میگذارد. افرادی که هرگز از خدمات اشتراک سواری استفاده نکرده اند، پس از واکسیناسیون، پیاده روی و دوچرخه سواری را ترجیح می دهند. انتظار میرود که نتایج این مطالعه به سیاستگذاران حملونقل در جنوب جهانی کمک کند تا تأثیر بلندمدت COVID-19 بر رفتار انتخاب حالت را بهتر درک کنند و به توسعه سیاستهای عملگرایانه برای ترویج عادات سفر پایدار کمک کند.
Abstract
This research investigates preferences of general public towards travel modes in the COVID-19 post-vaccination times. First, a questionnaire survey is conducted in Dhaka, Bangladesh, to gather information on people’s socio-demographic characteristics, travel choices before, during, and after the pandemic, and attitudes towards public transit, active transport, and personal car. Next, three ordered logit models are developed to explore how mode preferences vary across socio-demographics, travel characteristics, and risk perceptions. This research identifies factors that contribute to commuters’ travel mode preference as well as factors that act as deterrents. Analysis reveals that there will be a noticeable shift from public transport to private car and active transport. To be able to walk or bike to work, people may consider relocating closer to their workplaces. Individuals who used a private car before vaccination may continue to do so after being vaccinated. Additionally, women are more likely to prefer own vehicles while people aged more than 49 years are less likely to prefer public transport. Results also suggest that use of food delivery services, ridesharing, and working from home significantly affects travel mode preference. Individuals who never used ridesharing services are more likely to prefer walking and bicycling after vaccination. The outcomes of this study are expected to assist transport policymakers in the Global South to better understand COVID-19′s long-term influence on mode choice behavior and help in developing pragmatic policies to promote sustainable travel habits.
| صفحه قابل مشاهده:
دانلود مقاله بررسی حالت ترجیحی حالت سفر برای کووید-19 پس از واکسیناسیون دوره: بینش از داکا، بنگلادش میباشد