جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Carbon Generalized System of Preferences (CGSP) programs: Key design dimensions and attitudes of potential participants

 

چکیده فارسی

سیستم ترجیحات تعمیم یافته کربن (CGSP) ابزاری است که از انگیزه های پولی یا غیر پولی برای ترویج رفتارهای پایدار استفاده می کند. در حالی که برنامه های آزمایشی CGSP آغاز شده است، ابعاد طراحی اصلی آن و ترجیحات مردم برای این ابعاد ناشناخته باقی مانده است. این مطالعه یک چارچوب دو مرحله‌ای را برای خلاصه کردن اجزای کلیدی طراحی CGSP و بررسی ترجیحات شرکت‌کنندگان برای طرح‌های مختلف CGSP ایجاد کرد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که افراد بالای 30 سال، با درآمد نسبتاً بالاتر و زندگی در خانواده‌های کوچک‌تر، تمایل به سفر با انتشار بالا دارند. با توجه به ترجیحات مصاحبه شوندگان برای ابعاد کلیدی طراحی CGSP، اجماع متفق القول ظاهر می شود که دولت باید نقش پیشرو در توسعه CGSP ایفا کند. در حالی که تفاوت‌ها وجود دارد، بیشتر مصاحبه‌شوندگان تمایل دارند برنامه‌های CGSP داوطلبانه باشند، در سطح شهر از نظر وسعت، و دارای چرخه‌های صورت‌حساب میان‌مدت (ماهانه تا نیمه‌سالانه) باشند. نگرش ها نسبت به مشوق های پولی تفاوت قابل توجهی را در میان مصاحبه شوندگان نشان می دهد، با کسانی که در صنعت حمل و نقل کار می کنند عموماً تمایل بیشتری به مشوق های غیر پولی نشان می دهند. اکثر مصاحبه شوندگان با جمع آوری اطلاعات شخصی برای CGSP، به ویژه در میان مسافران بالقوه کم آلاینده، احساس راحتی می کنند. این مطالعه بینش های ارزشمندی را برای طراحی و ترویج مکانیسم های CGSP ارائه می دهد.

 

Abstract

The Carbon Generalized System of Preferences (CGSP) is a tool that employs monetary or non-monetary incentives to promote sustainable behaviors. While CGSP pilot programs have been initiated, its main design dimensions and people’s preferences for these dimensions remain unexplored. This study developed a two-stage framework to summarize key components of the CGSP’s design and delve into participants’ preferences for various CGSP designs. Our findings indicate that individuals aged over 30, with comparatively higher incomes, and living within smaller households, tend to exhibit tendencies towards high-emission travel. Regarding interviewees’ preferences for the key design dimensions of the CGSP, a unanimous consensus emerges that the government should play a leading role in CGSP development. While divergences exist, most interviewees lean towards CGSP programs being voluntary in nature, city-level in scope, and possessing mid-term billing cycles (monthly to semi-annually). Attitudes towards monetary incentives display significant variation among interviewees, with those working in the transportation industry generally exhibiting a greater affinity for non-monetary incentives. The majority of interviewees express comfort with personal information collection for the CGSP, particularly among potential low-emission travelers. This study provides valuable insights for designing and promoting CGSP mechanisms.