جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Evaluating public sentiment towards transport policies: A causal analysis of the motorbike ban in Hanoi

 

چکیده فارسی

سیاست‌های بحث‌برانگیز حمل‌ونقل، مانند ممنوعیت پیشنهادی موتورسیکلت‌های غیر برقی در هانوی، ویتنام، اغلب وضعیت موجود را به چالش می‌کشد و مقاومت را در میان کاربران جاده‌ها تحریک می‌کند. هدف این مقاله بازگشایی پیامدهای علّی ممنوعیت موتورسیکلت، با تأکید بر روشن کردن تغییرات بالقوه در الگوهای تحرک شهری و احساسات عمومی در هانوی است. روش تحقیق ریشه در رویکرد ترکیبی دارد. این کار با استفاده از تطبیق امتیاز تمایل مکانی (SPSM) در یک بررسی حمل‌ونقل سفارشی برای کاهش آشفتگی جغرافیایی در شناسایی اثرات علی ممنوعیت بر نگرش‌ها و رفتارهای اجتماعی آغاز می‌شود. متعاقبا، از رگرسیون لجستیک ترتیبی برای تعیین کمیت تأثیرات علی عوامل مختلف اجتماعی-اقتصادی و جمعیت شناختی بر افکار عمومی نسبت به ممنوعیت موتورسیکلت استفاده می کند. این روش‌ها با هم، تحلیلی قوی از تأثیرات احتمالی سیاست ارائه می‌دهند.

از طریق این چارچوب، این مطالعه بینش هایی را در مورد عوامل کلیدی مؤثر بر نظر افراد در مورد سیاست های بحث برانگیز حمل و نقل، مانند ممنوعیت موتورسیکلت در هانوی، ارائه می دهد. به طور خاص، این رویکرد 4 بینش جغرافیایی کلیدی را در مورد وضعیت اجتماعی-اقتصادی، ادراک حمل و نقل عمومی، وابستگی به موتور سیکلت و وابستگی به خودرو در میان مردم هانوی نشان می‌دهد.

 

Abstract

Controversial transport policies, such as the proposed ban on non-electric motorbikes in Hanoi, Vietnam, often challenge the status quo and spur resistance among road users. This paper aims to unpack the causal implications of the motorbike ban, with an emphasis on elucidating potential transformations in urban mobility patterns and public sentiment in Hanoi. The research methodology is rooted in an mixed-methods approach. It begins by applying Spatial Propensity Score Matching (SPSM) to a bespoke transport survey to mitigate geographical confounding in the identification of the ban’s causal effects on societal attitudes and behaviours. Subsequently, it applies Ordinal Logistic Regression to quantify the causal influences of diverse socio-economic and demographic factors on public opinion towards the motorbike ban. Together, these methods yield a robust analysis of the policy’s prospective impacts. Through this framework, the study provides insights into the key factors influencing individual’s opinion on controversial transport policies, such as the motorbike ban in Hanoi. Specifically, the approach reveals 4 key geographical insights into socioeconomic status, public transport perception, motorbike dependency, and automobile affinity among people in Hanoi.