جزئیات محصول

 

جهت ترجمه مقاله زیر و یا انجام کامل مقالات تخصصی مشابه در رشته برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شماره 09124196528 تماس حاصل فرمایید. شما می‌توانید از بخش مقالات علمی عمران، سایر مقالات مربوط به این رشته را مشاهده و دانلود کنید. همچنین، به صورت تخصصی قادر خواهید بود از بخش مقالات علمی مهندسی برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مقالات مشابه را مشاهده و دانلود فرمایید.

 

عنوان انگلیسی

Spatial coverage analysis of public transport bus stops through a citizen perception study. Case study: Manizales – Colombia

 

چکیده فارسی

توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهری امروزه بر افزایش کارایی آنها متمرکز شده است، تلاش برای به حداقل رساندن زمان سفر و بسیج بیشترین تعداد کاربران با افزایش سرعت عملیاتی، نوسازی ناوگان وسایل نقلیه و افزایش فرکانس و غیره. با این حال، علاوه بر تغییر ساختار فاصله عملیاتی و مکان ایستگاه‌های اتوبوس، این فرآیند افزایش ظرفیت عملیاتی، توجه چندانی به برداشت مردم از مکان و پوشش این سیستم‌های توقف نداشته است. این امر تا حد زیادی باعث بی علاقگی کاربران به استفاده از سیستم، ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل دیگر، یا در حداقل موارد، توقف در داخل سیستم در مکان های غیرمجاز می شود.

با توجه به موارد فوق، هدف این پژوهش، تحلیل تنوع بیش از حد ایستگاه‌های اتوبوس بر اساس ادراک کاربران در شرایط عادی و مشتاق، از طریق استفاده از تحلیل پوشش جمعیتی و ناحیه‌ای است که در آن فیزیکی و عملیاتی متغیرهای مورد علاقه در نظر گرفته می‌شوند و با مدل‌های زمین‌آماری و ابزارهای دیجیتالی تکمیل می‌شوند که امکان اجرای مجموعه‌ای از ایستگاه‌های اتوبوس را فراهم می‌کند که محیطی فراگیر با دید وسیع‌تری از شرایط ایده‌آل برای تعریف مجموعه‌های ایستگاه اتوبوس ایجاد کند. در فرآیند تحقیق، ساختار یک نمونه آماری ضروری است که امکان توصیف جمعیت سیستم های حمل و نقل عمومی را فراهم می کند. بنابراین، Manizales، پایتخت دپارتمان Caldas × کلمبیا، از طریق 12 خوشه منطقه و 378000 سکنه، به عنوان مرکز مطالعه در نظر گرفته شده است. با این حال، با توجه به قرارداد شهرسازی با شهرداری ویلاماریا، گنجاندن چارچوب شهری آن انجام می‌شود و در نتیجه جمعیتی بالغ بر 424300 نفر تشکیل می‌شود.

 

Abstract

The development of urban public transport systems today has focused on increasing their operability, trying to minimize travel times and mobilize the greatest number of users by increasing operational speed, renewing the vehicle fleet, and increasing frequencies, among others. However, in addition to restructuring the operating distance and the location of the bus stops, this process of increasing operational capacity has paid little attention to the people’s perception of these stop systems’ location and coverage. This causes, largely, users’ apathy to take advantage of the system, promoting the use of other means of transport, or in the least cases, to make stops within the system in unauthorized locations. Considering the above, the aim of this research is to analyze the overage variation of bus-stop sets, based on the perception of users in normal and eager conditions, through the application of an analysis of population and zonal coverage, in which physical and operational variables of interest are considered, complemented with geostatistical models and digital tools that allow implementing a set of bus stops creating an inclusive environment with a broader vision of the ideal conditions for the definition of bus-stop sets. Within the research process, it is necessary to structure a statistical sampling, which allows for characterizing the population of public transport systems. Therefore, Manizales, the capital of the department of Caldas 􀀀 Colombia, through its 12 district clusters and 378,000 inhabitants, is taken as a focus of study. However, due to the conurbation agreement with the municipality of Villamaría, the inclusion of its urban framework is carried out, resulting in a total population of 424,300 inhabitants.